Hanna Lis opisała historię swojej mamy w mediach społecznościowych. Jak wyjaśniła, kobietę odwiedził pracownik firmy Twoja Telekomunikacja, który przedstawił się jako reprezentant Orange. „Pierwsze kłamstwo. Wręczył przykutej do łóżka mamie nowy telefon, w podzięce za to, iż od lat jest wierną klientką Orange'a. Prawda, mama jest klientką firmy Orange, ale ten Pan przyszedł, a właściwie naszedł i oszukał mamę w imieniu konkurencji, wspomnianej wcześniej Twojej Telekomunikacji” – relacjonowała.
Mama dziennikarki mówiła sprzedawcy, że niedowidzi, ten jednak zapewnił ją, że dokument, który ma podpisać, jest zwykłym pokwitowaniem. Okazało się, że w ten sposób kobieta zawarła umowę z Twoją Telekomunikacją. Jej rozwiązanie to koszt 1600 złotych. Hanna Lis w swoim poście zaapelowała do innych osób, by przestrzegły swoich bliskich przed podobnymi praktykami.
UOKiK ostrzega przed Twoją Telekomunikacją
W lutym 2017 roku UKOKiK informował, że Twoja Telekomunikacja może wprowadzać konsumentów w błąd. Na tamten moment, do urzędu wpłynęło prawie 450 zgłoszeń od klientów. W związku z tym UOKiK wszczął postępowanie w sprawie stosowania praktyk naruszających zbiorowe interesy konsumentów przeciwko spółce. Urząd w postępowaniu sprawdzi czy niezgodne z prawem działania jak: podszywanie się pod innego operatora, brak informacji o faktycznej wysokości opłat abonamentowych, utrudnianie odstąpienia od umowy, niedoręczanie wszystkich dokumentów po podpisaniu umowy oraz nieuprawnionym żądaniu opłat za niezmówione usługi dodatkowe są stosowane w praktyce. Konsultanci telefoniczni dzwonili najczęściej do osób starszych, właścicieli numerów stacjonarnych wywierając na nich błędne wrażenie o tym, że rozmawia z nimi ich dotychczasowy operator.
„Firma wyciągnie konsekwencje prawne od podmiotu zewnętrznego”
Firma Twoja Telekomunikacja wystosowała oświadczenie, w którym napisano, że „spółka prowadzi wewnętrzne postępowanie wyjaśniające dotyczące okoliczności zawarcia umowy z mamą Hanny Lis”. „W takich postępowaniach staramy się zawsze zachować obiektywizm oraz - na ile to możliwe - rozstrzygać wątpliwe sprawy po myśli abonenta. Twoja Telekomunikacja podejmie działania mające na celu polubowne załatwienie sprawy z mamą Hanny Lis. Firma wyciągnie konsekwencje prawne od podmiotu zewnętrznego, który w imieniu Twojej Telekomunikacji zawarł umowę z mamą Hanny Lis. Jednocześnie ubolewamy, że o całej sprawie dowiedzieliśmy się z mediów, a nie z korespondencji skierowanej do Biura Obsługi Klienta” – napisał Antoni Stryczula, rzecznik prasowy Twojej Telekomunikacji.