Spot został przygotowany przez Ministerstwo Zdrowia w ramach Narodowego Programu Zdrowia na lata 2016-2020. Za jego produkcję było odpowiedzialne studio Propeller Film. Głównymi bohaterami filmiku uczyniono...króliki, które opowiadają o sposobach na posiadanie licznego potomstwa. Jeden z królików podkreśla, jak ważne jest zdrowe odżywianie, niekorzystanie z używek oraz prowadzenie aktywnego trybu życia. „Jeśli chcesz kiedyś zostać rodzicem, weź przykład z królików” – mówi narrator.
Z informacji „Dziennika Gazety Prawnej” wynika, że całkowity koszt kampanii jest szacowany na blisko 2,7 miliona złotych. Oprócz filmiku, który ma się pojawić w stacjach telewizyjnych powstanie także reklama radiowa. Autorzy akcji twierdzą, że ich celem było pokazanie ludziom, że mają wpływ na swoją płodność.
Nie wiadomo jednak, czy akcja Ministerstwa Zdrowia odniesie oczekiwane skutki, ponieważ opinie na temat spotu są różne. – To fatalny pomysł, konotacje językowe z królikami i płodnością są jednoznacznie negatywne – uważa prof. Jerzy Bralczyk, językoznawca w rozmowie z „DGP”. Twórcy filmiku podkreślają, że zdecydowali się na pokazanie w nagraniu królików, ponieważ są to zwierzątka budzące sympatię, a przekaz z użyciem zwierząt może trafić do większego grona odbiorców.