Galeria:
Screeny z zagranicznych mediów dotyczące polskiej kampanii
„Polska chce nakłonić obywateli do seksu w najdziwniejszy sposób na świecie” – pisze The Independent. „W Polsce, która jest krajem katolickim, postanowiono podejść od problemu małej liczny urodzeń w sposób zaskakujący. Wyprodukowano film edukacyjny w którym są króliki. Dużo królików” –dodaje „Times”. Depeszę poświęconą kampanii przygotowała również agencja Associated Press. Komunikat był cytowany przez „New York Times”, „Guardiana”, „Daily Mail”, Fox News, „Berliner Kurier”, „USA Today”, „India Times” a nawet chiński dziennik „South China Morning Post”. W większości artykułów dziennikarze nie kryli rozbawienia bądź oburzenia całą akcją. Przez kilka godzin tekst o kampanii znajdował się wśród najchętniej czytanych informacji w internetowym wydaniu „Guardiana”.
Kampania z królikami w roli głównej
Spot został przygotowany przez Ministerstwo Zdrowia w ramach Narodowego Programu Zdrowia na lata 2016-2020. Za jego produkcję było odpowiedzialne studio Propeller Film. Głównymi bohaterami filmiku uczyniono...króliki, które opowiadają o sposobach na posiadanie licznego potomstwa. Jeden z królików podkreśla, jak ważne jest zdrowe odżywianie, niekorzystanie z używek oraz prowadzenie aktywnego trybu życia. „Jeśli chcesz kiedyś zostać rodzicem, weź przykład z królików” – mówi narrator. Z informacji „Dziennika Gazety Prawnej” wynika, że całkowity koszt kampanii jest szacowany na blisko 2,7 miliona złotych. Oprócz filmiku, który ma się pojawić w stacjach telewizyjnych powstanie także reklama radiowa. Autorzy akcji twierdzą, że ich celem było pokazanie ludziom, że mają wpływ na swoją płodność.Minister Radziwiłł powiedział w rozmowie z dziennikarzami, że „nawet jeśli ten spot jest troszkę kontrowersyjny, to zwraca uwagę na to, co jest problemem dla Polski”.