Kilkuminutowa etiuda „Talizman” to historia rozgrywająca się przez wiele miesięcy, a nie tylko w okresie przedświątecznym. Bohaterem reklamy jest chłopiec o imieniu Marcel, który pewnego dnia dostaje od rodziców tajemniczy amulet. Z czasem Marcel odkrywa niezwykłą moc talizmanu, który pomoże mu wyjść z niejednej trudnej sytuacji. Kluczowe w świątecznym spocie Allegro jest oczywiście zakończenie, które kryje w sobie przesłanie, że dzięki pomocy udzielanej innym ludziom, człowiek tworzy najważniejsze więzi w swoim życiu. „Szczęście dla każdego może oznaczać coś zupełnie różnego. Warto się tym podzielić” – brzmi podpis do spotu, który opublikowane na koncie Allegro w serwisie YouTube.
Rok temu reklama Allegro była hitem
W 2016 r. inna świąteczna reklama Allegro stała się hitem internetu. W ciągu zaledwie kilku dni na YouTube filmik obejrzało ponad 4 miliony użytkowników.
W trwającym prawie 3 minuty spocie reklamowym zatytułowanym „Czego szukasz w święta?/Angielski” pokazano historię starszego mężczyzny, który mieszka ze swoim psem rasy jack russel terrier. Pewnego dnia otrzymuje on przesyłkę z książką Angielski dla początkujących. W dalszej części spotu śledzimy zmagania mężczyzny z językiem angielski. W kolejnej przesyłce otrzymuje on walizkę i wyrusza w podróż do swojego syna, który mieszkają za granicą. Reklama kończy się sceną, w której mężczyzna staje przed małą dziewczynką i mówi jej, że jest jej dziadkiem.
Reklama Allegro w 2016 r. została również zauważona przez zagraniczne media. Wzimanki o spocie pojawiły się m.in. „The Independent”, „USA Today” czy „The Huffington Post”. Kampanię reklamową Allegro zauważyły również „The Telegraph” oraz portal Bored Panda. Pod tekstami opisującymi reklamę pojawiały się setki pozytywnych komentarzy.