Z danych Nielsen Audience Measurement, udostępnionych portalowi Wirtualnemedia.pl przez Codemedia wynika, że średnia widownia pierwszych pięciu odcinków serialu wyniosła 3,09 milionów osób. Średnia widownia odcinków emitowanych w dni powszednie wyniosła 2,61 milionów osób. Udział TVP1 w rynku telewizyjnym ukształtował się na poziomie 20,08 proc. w rynku telewizyjnym wśród wszystkich widzów i 12,37 proc. w grupie komercyjnej 16-49.
Najwięcej widzów przyciągnęły dwa pierwsze odcinki produkcji, pokazane 1 stycznia 2018 roku. Średnio śledziło je 3,71 miliona osób. Pierwszy odcinek „Korony królów” miał 3,64 miliony widzów, natomiast drugi – 3,78 milionów.
– Termin premiery serialu nie był przypadkowy. W Nowy Rok bardzo dużo osób ogląda telewizję. Mogliśmy liczyć na wysoką widownię odziedziczoną po noworocznym konkursie skoków narciarskich, którego w dodatku zwycięzcą został Kamil Stoch – tłumaczył kilka dni temu prezes Telewizji Polskiej Jacek Kurski.
Jacek Kurski publikuje regularnie na Twitterze wyniki oglądalności nowej produkcji z pomiaru oglądalności prowadzonego przez Netię. Według tych danych pierwszy odcinek serialu miał 4,19 mln oglądających, drugi – 4,15 mln, trzeci – 3 mln, czwarty – 2,83 mln, a piąty – 3,06 mln.
Serial „Korona królów” wywołał wiele kontrowersji. W mediach społecznościowych pojawiło się wiele krytycznych słów pod adresem produkcji. Widzowie zarzucają nowemu serialowi TVP słabą grę aktorską, braki scenariuszowe oraz wiele nieścisłości historycznych. Chodzi m.in. o pokazanie w jednym z odcinków modlitwy „Zdrowaś Maryjo”, która powstała ponad 200 lat później.
Galeria:
„Korona królów” - MEMY