Marcin Kierwiński w interpelacji ws. publikacji płatnych materiałów przez Ministerstwo Przedsiębiorczości i Technologii chciał dowiedzieć się m.in., ile takich materiałów (reklam, artykułów sponsorowanych, ogłoszeń, spotów) ministerstwo wykupiło w 2018 r. w następujących mediach: „Nasz Dziennik”, telewizja Trwam, Radio Maryja. „Jeżeli resort publikował płatne materiały w przynajmniej jednym z wyżej wymienionych tytułów, uprzejmie proszę o podanie kryteriów, którymi ministerstwo kierowało się, wybierając media” – wskazywał polityk PO.
Umowa na produkcję... 200 tys. różańców
Pod odpowiedzią na pytania posła widnieje nazwisko wiceszefa resortu Marcina Ociepy. Z dokumentu wynika, że ministerstwo za pośrednictwem spółki Artgos S.A., w której udziały ma Skarb Państwa reprezentowany przez MPiT, zawarło ze spółką SPES sp. z o.o. (wydawca „Naszego Dziennika”) umowę na produkcję... 200 tys. różańców. Z odpowiedzi na interpelację dowiadujemy się, że w ramach kompensaty gazeta publikowała na swoich łamach reklamy graficzne.
„To jest hit! Ministerstwo Przedsiębiorczości i Technologii przez spółkę zależną produkuje RÓŻAŃCE. A w rozliczeniu zamiast zapłaty dostaje reklamę w Naszym Dzienniku. Tak wyprowadza się publiczne pieniądze” – napisał Kierwiński na Twitterze. Jako dowód załączył odpowiedź, którą otrzymał z ministerstwa.
twitterCzytaj też:
„Woronicza 17” opóźnione, opozycja bojkotuje program. Poseł PO kłoci się z SLD