– Przychody na chwilę obecną to 77 mln zł, natomiast koszty związane z zakupem licencji, produkcji, koszty TVP 4K oraz stref kibica zamkną się w kwocie ok. 67 mln zł – powiedział Kurski podczas briefingu. W jego ocenie, zysk udało się osiągnąć dzięki temu, ze TVP oparła model sprzedaży Mundialu 2018 na cenniku obliczonym według własnej metodologii.
– Dzięki temu Telewizja osiągnęła wyniki sprzedaży wyższe o blisko 50% niż możliwe do uzyskania wyłącznie w oparciu o sprzedaż pakietową opartą o dane Nielsena – podkreślił.
W sumie podczas Mundialu TVP wyemitowała ponad 886 godzin transmisji, z czego ponad 50 proc., to były transmisje live. – Sukcesem okazało się umieszczenie TVP Sport na multipleksie. Dzięki temu kanał sportowy Telewizji oglądało podczas Mistrzostw średnio nawet 0,5 mln widzów. Zgodnie z zapowiedziami TVP Sport ma zostać na multipleksie, nadal toczą się w tej sprawie rozmowy z Emitelem – wskazał prezes.
TVP podała, że osiągnęła także rekordowe wyniki w Internecie – liczba użytkowników we wszystkich serwisach wzrosła o 2,37 mln do 8,11 mln. Wygenerowali oni 120,93 mln odsłon. „Odnotowano 55,9 mln odsłon strony mundialowej, 59,7 mln odtworzeń materiałów wideo oraz 14,7 mln odtworzeń transmisji meczów. Największą oglądalnością w sieci cieszył się mecz Polska-Senegal – 542 tys. użytkowników i 1,5 mln odsłon wideo” – podała także TVP.
Czytaj też:
Finał w grudniu i ograniczona sprzedaż alkoholu. Co trzeba wiedzieć o MŚ w Katarze w 2022 roku?