O planach złożenia wniosku poinformował na konferencji prasowej poseł Platformy Obywatelskiej Michał Szczerba. – Jak wynika z raportu opracowanego przez portal „Polityka w sieci” w ciągu ostatnich 30 dni liczba wzmianek o Patryku Jakim w telewizji TVP Info, w portalu społecznościowym, chodzi o Facebook, Twitter, w przeliczeniu na wartość ekspozycji reklamowej jest szacowana na ponad 605 tys. dol. To jest kwota ok. 2,5 mln zł – przekazał. – Oznacza to, że w telewizji publicznej finansowanej z pieniędzy podatników, która co do zasady powinna być obiektywna, apolityczna nieporównywalnie więcej czasu antenowego w mediach społecznościowych poświęca się kandydatowi partii rządzącej niż jego kontrkandydatom – dodał.
Wniosek do PKW wystosowany został przez posłów PO Michała Szczerbę oraz Cezarego Tomczyka. Nosi datę 17 sierpnia i jego adresatem jest szef Państwowej Komisji Wyborczej Wojciech Hermeliński. Szczerba zaznaczał na konferencji prasowej, że działania prowadzone przez telewizję publiczną to „absolutne nadużycie”. – Telewizja TVP Info, jego portale społecznościowe nie należą do sztabu Partyka Jakiego. Należą do nas wszystkich – podkreślał.