19 września 2018 r. podpisano umowę na projekt i budowę dwujezdniowej drogi krajowej nr 47, czyli popularnej Zakopianki, od Rdzawki do Nowego Targu. – Podpisaniem umowy na budowę Zakopianki z Rdzawki do Nowego Targu odwracamy złą decyzję rządu PO-PSL, który w 2015 r. wstrzymał realizację tego odcinka. Dzisiejsze wydarzenie jest kolejnym potwierdzeniem dbałości naszego rządu o równomierny rozwój wszystkich regionów Polski – powiedział minister Andrzej Adamczyk.
Umowa przewiduje budowę 16,1 km dwujezdniowej drogi o dwóch pasach ruchu w każdym kierunku. Powstaną też 4 węzły drogowe: Obidowa, Klikuszowa, Nowy Targ Zachód i Nowy Targ Południe, a także 22 obiekty inżynierskie oraz infrastruktura towarzysząca. Wykonawcą inwestycji o wartości 880,1 mln zł jest Przedsiębiorstwo Usług Technicznych INTERCOR z Zawiercia. Budowa drogi jest w całości finansowana ze środków budżetu państwa. Na fazę projektowania przewidziano w kontrakcie 23 miesiące. Z kolei na budowę drogi wykonawca będzie miał 26 miesięcy, z wyłączeniem okresów zimowych. Rozpoczęcie prac budowlanych przewidywane jest na sierpień 2020 r., a oddanie drogi do użytku powinno nastąpić w październiku 2023 r.
Budowa dwujezdniowej Zakopianki do Nowego Targu jest kolejnym etapem zwiększenia przepustowości głównego połączenia drogowego pomiędzy Krakowem a Zakopanem, które jest znane z wysokiego natężenia ruchu, szczególnie w okresach wakacyjnych oraz w święta i weekendy. Aktualnie na szlaku Kraków – Zakopane prowadzona jest też budowa drogi ekspresowej S7 od Lubnia do Rabki Zdroju wraz z budową fragmentu DK 47 do Chabówki, która rozpoczęła się w 2016 r.