UOKiK uznał, że sieć sklepów Biedronka dopuściła się kilku nieprawidłowości poprzez m.in. „informowanie konsumentów przez pracowników sklepów, iż w przypadku zgłoszenia wady towaru z tytułu rękojmi za wady możliwa jest jego naprawa, wymiana lub dokonanie zwrotu gotówki, co może wprowadzać konsumentów w błąd w zakresie praw klientów”, bądź „uniemożliwienie zgłoszenia przez konsumentów wady towaru na artykuły non-food niebędące w stałym asortymencie sieci sklepów Biedronka w formie pisemnej na przygotowanym przez konsumentów arkuszu papieru poprzez narzucanie konieczności stworzenia – w obecności konsumenta składającego zgłoszenie - protokołu reklamacyjnego w formie elektronicznej przez pracowników sklepów sieci Biedronka, co może stanowić nieuczciwą praktykę rynkową”.
Urząd uznał, że sieć w ramach zadośćuczynienia musi przeprowadzić dla klientów specjalne szkolenie internetowe. Z pisma wynika, że ma się ono składać z dwóch części: informacyjno-edukacyjnej dotyczącej polubownego rozwiązywania sporów konsumenckich oraz testowej. W drugim etapie szkolenia uczestnicy będą musieli odpowiedzieć na 10-12 pytań związanych z tą samą tematyką. Pierwsze 35 tysięcy osób, które zapisze się na szkolenie, otrzyma bon rabatowy w wysokości 10 zł do wykorzystania na zakupy w sklepach sieci Biedronka.
Czytaj też:
Jajka wycofane z popularnej sieci sklepów. Powodem salmonella