Sosnowiec walczy ze stereotypami. Rozdaje paszporty

Sosnowiec walczy ze stereotypami. Rozdaje paszporty

Jedno z osiedli w Sosnowcu
Jedno z osiedli w Sosnowcu Źródło: Wikimedia Commons / Aragorn25x
Sosnowiec rusza z kampanią promocyjną. Ma nietypowy pomysł, by przekonać do siebie tych, którzy nie zawsze wypowiadają się o mieście w pozytywny sposób.

– Ponieważ wiemy, że wiele osób spoza Sosnowca ma obawy, czy może do niego wjechać nie posiadając paszportu. Wychodzimy tym osobom naprzeciw i wydamy im paszporty ze specjalnym naszym atestem od ręki – powiedział prezydent Chęciński, którego słowa cytuje portal sosnowiec.pl. Jak podaje Onet.pl, dokumenty z hologramem to foldery prezentujące wybrane atrakcje Sosnowca.

Miasto zdecydowało się wydać, nakładem 20 tys. egzemplarzy, katalog „Last Minute”, który przedstawia 10 atrakcji Sosnowca. „Dziesięć edycji paszportów przedstawia najciekawsze miejsca w naszym mieście – m.in.: ogrody jordanowskie, zabytki, największy w Polsce wodny tor przeszkód Aquator, kompleks wyciągów do wakeboardu i nart wodnych Wake Zone, ścianka wspinaczkowa Poziom 450 i wiele innych” – czytamy na stronie miasta. Ważność paszportu to tylko 30 dni. – Ale zastanawiamy się nad całkowitym zniesieniem wiz – żartuje prezydent Sosnowca.

Zgodnie z założeniami kampania promocyjna ma trwać przez całe wakacje. Paszporty będą trafiały bezpośrednio do rąk zainteresowanych, których miasto nazywa „potencjalnymi turystami”. O powodzenie akcji będą dbać jej ambasadorzy i ambasadorki.

Czytaj też:
Pierwsze posiedzenie PE. Nowi polscy europosłowie zaczęli pracę

Źródło: Onet.pl / sosnowiec.pl