Dotowana przez 17 państwowych spółek Polska Fundacja Narodowa powstała w lipcu 2016 roku z inicjatywy premier Beaty Szydło. W założeniu miała promować Polskę zagranicą – „budować poza granicami kraju markę, która nazywa się Polska”. Od samego początku jej istnienia dziennikarze zwracali jednak uwagę na marnotrawienie środków – m.in. na jacht, który miesiącami stoi w porcie, czy krajową kampanię billboardową, uderzającą w środowisko sędziowskie.
Jak informuje Onet, w 2017 roku PFN zaczęła współpracować z amerykańska firmą PR-ową White House Writers Group, która miała doradzać w sposobie prowadzenia profili w mediach społecznościowych. WHWG zarządza m.in. kontami PFN na Instagramie i YouTubie. „The Heart of Poland by the Polish National Foundation" – czytamy w opisie instagramowego profilu.
Problem nie tylko w tym, że wspomniane profile obserwuje garstka osób. Zamieszczane na nich zdjęcia, w domyśle mające promować nasz kraj, wcale nie są zdjęciami z Polski. Najczęściej to tzw. stockowe fotografie, pobierane z darmowych czasem baz zdjęć. Przykładami czeska Praga zamiast polskiego miasta czy narciarz robiący salto zamiast Kamila Stocha.
Polscy internauci, zamiast załamywać ręce, postanowili pójść tym tropem. Podrzucają współpracującej z PFN agencji więcej zdjęć i pomysłów na ich wykorzystanie. Niektóre z nich są naprawdę zabawne, sami zobaczcie:
@MaksAtak:
@napalonywikary:
@kuba_gorniak:
@kwitekk:
@monikaturyna:
@kamil_wasz97:
@monikaturyna:
@Sebasti82766185:
@Chlopaku:
@Chlopaku:
@Mreddie_Fercury:
@napalonywikary:
@czarna_baronowa:
@ludvik_martin:
@JaWkurzona:
@GrzesioRugby:
@nagleociemnialy:
@coldas81:
@Intr4co:
@leskow666:
@DyzmaEndrju:
@TomaszSkory:
@GrzesioRugby:
@TomaszSkory:
@szatko80:
@szatko80:
@p_zuchowski:
@macdac:
@Bart_Wielinski:
@PawelBednarek1:
@maliniak_pl:
@Zenon84157512:
@nie_pod:
@maliniak_pl:
@maliniak_pl:
@maliniak_pl:
@lucyfer0277:
@podhalanin:
@darek120_42:
@k_berenda:
@PiotrDudziak:
@rafal_wojda:
@tomaszkuzia:
@tomaszkuzia:
@SzymonKrawiec:Czytaj też:
Polska Fundacja Nieudaczników