Wzrost zakażeń związanych z pandemię koronawirusa spowodował zamknięcie większości sklepów w galeriach handlowych. Rząd zdecydował się na ich ponowne otwarcie od soboty 28 listopada. Okres końca roku zawsze dla tej branży był „czasem żniw”. To właśnie wtedy wypada Black Friday, Cyber Monday oraz najgorętszy w roku okres przedświątecznych zakupów. Czwarty kwartał dla branży galerii handlowych jest najważniejszy. W czasie przed pandemią – stanowił ponad 30 proc. całorocznych obrotów. Najwyższe wskaźniki branża odnotowuje corocznie w grudniu – obroty w tym miesiącu wobec średniej miesięcznej z okresu od stycznia do listopada są o ponad 50 proc. wyższe.
Czytaj też:
Nowe sztuczki sprzedawców przed świątecznymi zakupami. „To będzie najważniejszy trend”
Agata Samcik z Polskiej Rady Centrów Handlowych wskazuje, że w ostatnim kwartale roku wiele kategorii handlowych wypracowuje zyski, które pozwalają funkcjonować i inwestować zarobione środki w pozostałych okresach roku i przetrwać trudny dla handlu pierwszy kwartał następnego roku.
Archiwalne wydania tygodnika Wprost dostępne są w specjalnej ofercie WPROST PREMIUM oraz we wszystkich e-kioskach i w aplikacjach mobilnych App Store i Google Play.
Dalsze rozpowszechnianie artykułu tylko za zgodą wydawcy tygodnika Wprost.
Regulamin i warunki licencjonowania materiałów prasowych.