– „Pandemia pokazała jak ważne jest wsparcie franczyzobiorców w prowadzeniu biznesu przez sieć taką jak Żabka, które pozwala stabilnie kontynuować biznes na lokalnym rynku i nadal, mimo trudności, rozwijać przedsiębiorczość w Polsce. Obecnie nasza sieć to ponad 5 600 lokalnych przedsiębiorców, prowadzących 7000 sklepów w całej Polsce, w których łącznie zapewnionych jest ok. 25 000 miejsc pracy” – mówi Tomasz Suchański, Prezes Zarządu Żabka Polska.
7- tysięczny sklep w Bieczu to pierwsza Żabka w tej miejscowości. Dbając o zabytkową architekturę, Żabka dostosowała wizualizację zewnętrzną sklepu do historycznego charakteru lokalizacji. Do połowy XVI wieku Biecz był jednym z największych miast w Polsce. Swój rozkwit zawdzięczał statusowi „miasta królewskiego”. Rezydował tu Władysław Łokietek. W Bieczu bywali też Władysław Jagiełło i królowa Jadwiga. Dziś ta malowniczo położona miejscowość nazywana jest „Perłą Podkarpacia” lub „Małym Krakowem”.
– „Wspieramy lokalną przedsiębiorczość i oferujemy w ramach współpracy franczyzowej możliwość prowadzenia własnego biznesu pod znaną marką, z pełnym wsparciem logistycznym, technologicznym i marketingowym. Dodatkowo, co szczególnie ważne w czasie pandemii, gwarantujemy pomoc w wielu obszarach funkcjonowania biznesu, a każdą placówkę wyposażamy bezpłatnie w środki dezynfekcyjne, maseczki czy rękawiczki, aby klienci i sprzedawcy czuli się bezpiecznie. Nadal zamierzamy rozwijać się w tym regionie, obecnie w woj. małopolskim ponad 430 przedsiębiorców prowadzi sklep Żabka” – mówi Adam Manikowski, Wiceprezes Zarządu, Dyrektor Zarządzający Żabka Polska.
Sieć coraz dynamiczniej rozwija się w miejscowościach poniżej 50 tys. mieszkańców. W 2020 roku otworzyła sklepy aż w 78 miastach, gdzie wcześniej nie było Żabki. Są wśród nich m.in.: Gostycyn (woj. kujawsko-pomorskie), Parzęczew (woj. łódzkie), Stryszawa (woj. małopolskie), Latchorzew (woj. mazowieckie), Skorogoszcz (woj. opolskie), Przechlewo (woj. pomorskie) czy Cięcina (woj. śląskie). Sieć przyciąga ofertą nowych franczyzobiorców, którzy doceniają prowadzenie biznesu pod znaną marką, gwarancją przychodu podstawowego w wysokości 16 tys. zł przez pierwsze 12 miesięcy działalności, a także zapewnieniem w pełni wyposażonego i zatowarowanego sklepu.
– „Cieszę się, że mój sklep otworzyłam w Bieczu, ponieważ w tych okolicach się wychowałam, mam tu rodzinę, przyjaciół i wszystko, co kocham. To moja mała ojczyzna, którą ciężko byłoby mi opuścić. Wcześniej pracowałam w cukierni, ale myślałam o własnym biznesie, by wreszcie być na swoim. Planuję prowadzić rodzinny sklep” – mówi Anna Pilch, franczyzobiorczyni sklepu Żabka przy ul. Rynek 12 w Bieczu. Całkowita powierzchnia placówki to 140 mkw., a powierzchnia sali sprzedaży wynosi 68 mkw.
Żabka jest jedną z niewielu sieci franczyzowych, która systematycznie ulepsza oferowane narzędzia i wprowadza szereg innowacyjnych rozwiązań dla franczyzobiorców, pozwalających uzyskać jeszcze lepsze obroty w sklepach. Od kilku lat skutecznie rozbudowuje także infrastrukturę logistyczną. W tym roku rozpoczęła budowę najnowocześniejszego, w pełni zautomatyzowanego obiektu k. Radzymina pod Warszawą, który zapewni jeszcze lepszą efektywność całego łańcucha dostaw i wysoką jakość produktów. Żabka od dawna udowadnia też jak bardzo jest dla niej istotna odpowiedzialność społeczna. W tym roku w inicjatywy proekologiczne będzie angażować nie tylko swoich pracowników, współpracowników oraz franczyzobiorców, ale również klientów. Pokaże, że ekologia wcale nie wymaga poświęceń, a każdy mały krok w dążeniu do ograniczania emisji śladu węglowego jest ważny.
________________________
Firma Żabka Polska Sp. z o.o. jest właścicielem największej w Polsce sieci sklepów typu convenience liczącej 7000 placówek prowadzonych przez ponad 5600 franczyzobiorców pod marką Żabka. Na przestrzeni dwudziestu lat działalności na polskim rynku, Spółka zdobyła pozycję lidera segmentu sprzedaży convenience. Nasze sklepy są odwiedzane codziennie przez ponad 2,5 miliona klientów, a 12 milionów konsumentów mieszka nie dalej, niż 300 m od najbliższej Żabki. Nasz biznes rozwijamy odpowiedzialnie. Do filarów CSR Spółki należą: dbałość o środowisko naturalne, odpowiedzialna sprzedaż żywności, rozwój osobisty i edukacja, wsparcie lokalnych społeczności, a także dbałość o zdrowie i aktywny styl życia. Więcej informacji o sklepach Żabka na: www.zabka.pl. Więcej informacji o spółce Żabka Polska na: www.zabka.pl.