Koniec last minute, boom na hotele premium i pięć gwiazdek. Tak Polacy spędzą wakacje

Koniec last minute, boom na hotele premium i pięć gwiazdek. Tak Polacy spędzą wakacje

Turyści spędzający wakacje nad Bałtykiem, zdjęcie ilustracyjne
Turyści spędzający wakacje nad Bałtykiem, zdjęcie ilustracyjne Źródło: Shutterstock / katatonia82
Darmowe testy na COVID-19, zwrot kosztów leczenia i szczepienia w pakiecie. Branża turystyczna prześciga się w pomysłach, jak skusić Polaków do zagranicznych wczasów. A kusić i tak nie potrzeba, bo biura podróży przeżywają obecnie oblężenie. Na tańsze wczasy nie ma co liczyć.

Koronawirusowe all-inclusive ze szczepionką. Taki uwodzicielski pomysł na klientów mają w tym roku Malediwy. Lokalne władze liczą na to, że dzięki nowej strategii trzech „V”, czyli „Visit, Vaccinate, Vacation” (odwiedź, zaszczep się, wypoczywaj – red.) przyciągną do siebie przynajmniej 1,5 mln turystów.

Na Sycylii i reszcie popularnych włoskich wysp kończy się właśnie wielka akcja szczepień lokalnych mieszkańców. Włosi chcą w ten sposób stworzyć na morzu turystyczne enklawy wolne od .

Dwa tygodnie temu Francja ogłosiła, że wprowadza darmowe testy na koronawirusa dla wszystkich turystów. Z kolei władze Nowego Jorku planują zaparkować specjalne szczepionkobusy przy najważniejszych miejskich atrakcjach. Turyści będą mogli zaszczepić się w nich za darmo preparatem . A potem zwiedzać Empire State Building albo iść na spacer po Central Parku.

Na całym świecie trwa dziś wielki bój o umysły i portfele turystów. Kraje i miasta prześcigają się w pomysłach na to, co zrobić, żeby ktoś z zagranicy chciał właśnie u nich wydać pieniądze.

Polskie biura turystyczne przeżywają oblężenie. Poziomy rezerwacji wróciły do rekordowego stanu sprzed pandemii. A pomysłów na przyciągnięcie klientów też nam nie brakuje.

Artykuł został opublikowany w 22/2021 wydaniu tygodnika Wprost.

Archiwalne wydania tygodnika Wprost dostępne są w specjalnej ofercie WPROST PREMIUM oraz we wszystkich e-kioskach i w aplikacjach mobilnych App StoreGoogle Play.