Sekretarz Stanu w Ministerstwie Spraw Zagranicznych Szymon Szynkowski vel Sęk zapowiedział interwencję Ambasady Polski w Berlinie ws. kontrowersyjnej reklamy. W sieci pojawiły się zdjęcia autobusu regionalnego z Dolnej Saksonii. Na tylnej szybie widniała reklama ze sloganem „Nowa Polka babci”. Niżej dodano wyrażenia „kompetentna i serdeczna opieka”.
Według dziennikarzy Deutsche Welle reklama nie jest aktualna i pojawiała się w 2020 r. Miała zostać usunięta na jesieni. Sytuację sprawdziła Ambasada Polski w Berlinie, według której agencja poradnictwa i pośrednictwa opiekuńczego posługiwała się sloganem „Nowa Polka babci” również w tym roku. Potwierdzić miała to kancelaria adwokacka reprezentująca agencję.
Niemcy i „Nowa Polka babci”. Ambasada Polski w Berlinie zareagowała
„Klient reklamuje się na autobusach komunikacji miejskiej w Oldenburgu (Ammerland) od kwietnia ubiegłego roku do dziś” – podkreśliła kancelaria. Placówka dyplomatyczna zaznacza, że pismo potwierdza jej obawy, że „niemiecka firma nie widzi w sloganie nic złego”. Ambasada dodaje, że według agencji „hasło reklamowe oddaje niemiecką rzeczywistość i nie zamierza nic z tym zrobić”.
Ambasada Polski w Berlinie wystosowała do dyrektora niemieckiej firmy pismo z żądaniem usunięcia reklam z autobusów, jeśli nadal się tam znajdują. Placówka dyplomatyczna podkreśliła, że obecnie czeka na reakcję ze strony agencji. Ambasada podziękowała wszystkim osobom, organizacjom oraz mediom, które zauważyły problem i „publicznie dały wyraz swoje dezaprobacie”.
Czytaj też:
„Nowa Polka babci". MSZ zapowiada interwencję ws. reklamy firmy z Niemiec