Gosiewski zostanie przesłuchany ws. stacji Włoszczowa

Gosiewski zostanie przesłuchany ws. stacji Włoszczowa

Dodano:   /  Zmieniono: 
Przesłuchanie wicepremiera Przemysława Gosiewskiego w sprawie budowy peronu przy Centralnej Magistrali Kolejowej na stacji PKP we Włoszczowie odbędzie się w piątek w Prokuraturze Okręgowej w Warszawie.

Poinformował o tym rzecznik kieleckiej prokuratury okręgowej Sławomir Mielniczuk. Kielecka prokuratura prowadzi śledztwo w sprawie finansowania tej inwestycji na wniosek posłów PO.

W poprzedni poniedziałek w Kielcach Gosiewski zapewnił, że jest zainteresowany złożeniem zeznań w tej sprawie i udzieleniem prokuraturze odpowiedzi na wszystkie pytania. Wicepremier zaznaczył, że nie ma w sprawie inwestycji PKP we Włoszczowie nic do ukrycia.

Zawiadomienie o podejrzeniu popełnienia przestępstwa przy budowie peronu posłowie PO skierowali w październiku 2006 r. do Prokuratury Okręgowej w Warszawie. "Szokująca jest wartość inwestycji - około 3,5 mln zł - w zestawieniu z liczbą podróżnych korzystających z nowej stacji. (...) Według naszej oceny, coroczne straty są nieuniknione" - napisali. Prokuratura Krajowa zdecydowała o przekazaniu sprawy z Warszawy do Kielc.

Rzecznik kieleckiej prokuratury poinformował, że w śledztwie chodzi w szczególności o wyjaśnienie, czy w czasie planowania i realizacji inwestycji nie doszło do działań na szkodę spółek: PKP, PKP Polskie Linie Kolejowe i PKP Intercity.

16 października 2006 r. w 11-tysięcznym miasteczku Włoszczowa zatrzymał się po raz pierwszy od 30 lat ekspres relacji Warszawa - Kraków. Uroczystość zainaugurowania połączenia odbyła się z udziałem ówczesnego ministra w kancelarii premiera Przemysława Gosiewskiego, który był liderem PiS w regionie świętokrzyskim i wspierał ideę budowy peronu.

Według rzecznika prasowego PKP, koszt budowy peronu wyniósł 909 tys. zł, z czego 300 tys. zł wyłożył samorząd miasta. Pozostałe koszty nie były związane z budową przystanku, lecz z modernizacją drogi kolejowej E65, która miała być wykonana w najbliższym czasie, niezależnie od budowy peronu.

ab, pap