Ks. Jan Kaczkowski kiedyś powiedział mi, że prawdziwe leczenie składa się z dwóch elementów; procedur medycznych, które zaspokajają potrzeby fizyczne, i komunikacji, która odpowiada na potrzeby duchowe – powiedział w podcaście „Wprost Przeciwnie” Zbigniew Kowalski, wykładowca akademicki nauczający studentów medycyny metod porozumiewania się z pacjentami, ale też kształcący lekarzy w tym zakresie.
Paulina Socha-Jakubowska, „Wprost”: Jest pan autorem „Poradnika dobrej komunikacji”, w którym daje pan praktyczne wskazówki pracownikom placówek medycznych na temat współpracy z pacjentami. Ja po przestudiowaniu tego poradnika w pierwszej chwili pomyślałam, że w zasadzie to są takie „oczywiste oczywistości”. Bo pisze pan o tym, jak ważne jest porozumienie, dobra komunikacja, jak ważna jest w ogóle rozmowa. Jak ważne jest zaproszenie do tej rozmowy, rozpoczęcie jej. Jak ważna jest przestrzeń, w której ona się odbywa.
Źródło: Wprost
© ℗
Materiał chroniony prawem autorskim.
Wszelkie prawa zastrzeżone.
Dalsze rozpowszechnianie artykułu tylko za zgodą wydawcy tygodnika Wprost.
Regulamin i warunki licencjonowania materiałów prasowych.
Dalsze rozpowszechnianie artykułu tylko za zgodą wydawcy tygodnika Wprost.
Regulamin i warunki licencjonowania materiałów prasowych.