Zderzenie z udziałem polskiego frachtowca. Drugi statek zatonął

Zderzenie z udziałem polskiego frachtowca. Drugi statek zatonął

Krążownik ratowniczy Hermann Marwede
Krążownik ratowniczy Hermann Marwede Źródło: Wikimedia Commons / CC BY-SA 2.0 Deed
Na Morzu Północnym zderzyły się statki „MS Polesie” oraz brytyjski „Verity” Trwa akcja ratunkowa, w której bierze udział m.in. statek wycieczkowy. Załoga polskiego statku jest bezpieczna.

O szczegółach informuje niemiecki Tagesschau. Do zderzenia frachtowców „Polesie” i „Verity” doszło około godziny 5 rano w Zatoce Niemieckiej, około 22 kilometrów na południowy zachód od wyspy Helgoland i 31 kilometrów na północny wschód od wyspy Langeoog. Jedna osoba została uratowana z wody, udzielono jej pomocy medycznej.

Niemieckie media informują, że brytyjski statek towarowy zatonął, zaś „Polesie” z 22 osobami na pokładzie wciąż utrzymuje się na powierzchni.

Akcja ratunkowa po zderzeniu statków

Na miejscu trwa akcja ratunkowa, do której zaangażowano krążowniki ratownicze Niemieckiej Morskiej Służby Poszukiwania i Ratownictwa (DGzRS), holownik ratowniczy, tzw. pilot tender, łódź policji wodnej oraz śmigłowiec niemieckiej marynarki wojennej. Poszukiwania wspiera także statek wycieczkowy IONA. Na jego pokładzie są lekarze. Na miejsce wypadku przetransportowany zostanie dodatkowy personel medyczny.

Brytyjski „The Mirror” zamieścił oświadczenie firmy P&O Cruises, do której należy IONA. Rzecznik przekazał, że „statek bierze obecnie udział w akcji poszukiwawczo-ratowniczej u wybrzeży Niemiec. Incydent ma charakter ciągły, a współpraca IONY jest zgodna z międzynarodowym prawem morskim oraz zobowiązaniami moralnymi i prawnymi firmy”. Pasażer wycieczkowca, Gary Corbin, zamieścił na Facebooku zdjęcie z akcji ratunkowej. „IONA znalazła trzy ciała. Obok nas są helikoptery i statki ratownicze” – napisał.

facebook

DGzRS przekazała, że na tym obszarze wiatr ma siłę sześciu stopni w skali Beauforta, a fale sięgają trzech metrów.

„Polesie” to masowiec typu handy-size zbudowany w stoczni chińskiej w 2009 roku dla Polskiej Żeglugi Morskiej, obecnie pływa pod banderą Bahamów. Statek ma 190 metrów długości i 29 metrów szerokości. Płynął z Hamburga do La Coruña w Hiszpanii. Brytyjski „Verity” (o długości 91 m i szerokości 14 m) wypłynął z Bremy do Immingham w Wielkiej Brytanii.

Czytaj też:
Zdarzenie statków u wybrzeży Turcji. Transportowały zboże z Ukrainy i z Rosji


Opracowała:
Źródło: Tagesschau, The Mirror, WPROST.pl