Redaktor naczelny "Polski" Paweł Fąfara zapowiada, że siłą nowego tytułu mają być właśnie informacje lokalne, a jednocześnie pełny serwis krajowy i światowy, uzupełnione częścią publicystyczną.
"Jako pierwsi w Polsce zaoferujemy też czytelnikom codzienne kolorowe dodatki tematyczne, naszym silnym wyróżnikiem będzie również poradnictwo" - podkreśla Fąfara.
"Polska" powstaje przy współpracy z brytyjskim dziennikiem "The Times". Współpraca zakłada wykorzystanie logo "The Times" na winiecie gazety oraz współpracę redakcyjną.
"Wszystkie dotychczasowe tytuły lokalne, tj. +Dziennik Bałtycki+, +Dziennik Łódzki+, +Dziennik Zachodni+, +Gazeta Krakowska+, +Głos Wielkopolski+ i +Gazeta Wrocławska+ zachowają swoją dotychczasową regionalność i indywidualność oraz zostaną wzmocnione nową marką. Ujednoliceniu ulegnie siatka modułowa, działy i sekcje" - podkreśla wydawca.
Grupa Wydawnicza Polskapresse wchodzi w skład międzynarodowego koncernu Verlagsgruppe Passau. Polskapresse wraz ze spółkami stowarzyszonymi wydaje dzienniki regionalne, trzy dodatki telewizyjne, cztery tygodniki ogłoszeniowe oraz bezpłatną gazetę "Echo Miasta", która w poniedziałki i czwartki ukazuje się w siedmiu miastach Polski.
W skład Grupy Polskapresse wchodzą także serwisy internetowe m.in. ogłoszeniowe Gratka.pl i Alegratka.pl, miejski portal informacyjny NaszeMiasto.pl, serwis motoryzacyjny Motofakty.pl oraz gazeta internetowa Wiadomości24.pl. Od 2004 r. działa też Agencja Prasowa Polskapresse przygotowująca codzienny serwis informacyjny dla gazet regionalnych.
ab, pap