"Polska" zadebiutuje na rynku

"Polska" zadebiutuje na rynku

Dodano:   /  Zmieniono: 
15 października zadebiutuje nowy ogólnopolski dziennik "Polska" - poinformował wydawca tytułu Grupa Wydawnicza Polskapresse. "Polska" powstanie m.in. na bazie sześciu dotychczas wychodzących dzienników regionalnych Polskapresse.

Redaktor naczelny "Polski" Paweł Fąfara zapowiada, że siłą nowego tytułu mają być właśnie informacje lokalne, a jednocześnie pełny serwis krajowy i światowy, uzupełnione częścią publicystyczną.

"Jako pierwsi w Polsce zaoferujemy też czytelnikom codzienne kolorowe dodatki tematyczne, naszym silnym wyróżnikiem będzie również poradnictwo" - podkreśla Fąfara.

"Polska" powstaje przy współpracy z brytyjskim dziennikiem "The Times". Współpraca zakłada wykorzystanie logo "The Times" na winiecie gazety oraz współpracę redakcyjną.

"Wszystkie dotychczasowe tytuły lokalne, tj. +Dziennik Bałtycki+, +Dziennik Łódzki+, +Dziennik Zachodni+, +Gazeta Krakowska+, +Głos Wielkopolski+ i +Gazeta Wrocławska+ zachowają swoją dotychczasową regionalność i indywidualność oraz zostaną wzmocnione nową marką. Ujednoliceniu ulegnie siatka modułowa, działy i sekcje" - podkreśla wydawca.

Grupa Wydawnicza Polskapresse wchodzi w skład międzynarodowego koncernu Verlagsgruppe Passau. Polskapresse wraz ze spółkami stowarzyszonymi wydaje dzienniki regionalne, trzy dodatki telewizyjne, cztery tygodniki ogłoszeniowe oraz bezpłatną gazetę "Echo Miasta", która w poniedziałki i czwartki ukazuje się w siedmiu miastach Polski.

W skład Grupy Polskapresse wchodzą także serwisy internetowe m.in. ogłoszeniowe Gratka.pl i Alegratka.pl, miejski portal informacyjny NaszeMiasto.pl, serwis motoryzacyjny Motofakty.pl oraz gazeta internetowa Wiadomości24.pl. Od 2004 r. działa też Agencja Prasowa Polskapresse przygotowująca codzienny serwis informacyjny dla gazet regionalnych.

ab, pap