Telefon zaufania to infolinia czynna całodobowo, która umożliwia dzieciom i młodzieży skorzystanie z porady specjalisty. Jeśli nastolatek ma problemy w grupie rówieśniczej, nie radzi sobie w szkole, wpadł w złe towarzystwo, sięgnął po używki czy cierpi na zaburzenia lękowe, może szukać pomocy u specjalistów. Taką pomoc oferuje telefon zaufania.
Co to jest telefon zaufania dla dzieci i młodzieży?
Telefon zaufania to infolinia dla dzieci i młodzieży z problemami. Umożliwia poradę doświadczonego eksperta współpracującego z Biurem Rzecznika Praw Dziecka. Na infolinię mogą dzwonić dzieci, które są ofiarami przemocy w grupie rówieśniczej, mierzą się w szkole z hejtem, agresją, mają depresję, zaburzenia odżywiania, a nawet myśli samobójcze.
Jak działa telefon zaufania?
Telefon zaufania to usługa darmowa i całkowicie anonimowa. Jeśli dziecko lub nastolatek nie chcą się przedstawiać i ujawniać informacji o sobie, nie muszą tego robić. Mogą aninomowo porozmawiać ze specjalistą i opowiedzieć mu o problemach z jakimi się mierzą. Zadaniem eksperta jest udzielenie wsparcia dziecku. O rozmowie nie dowiedzą się ani rodzice, ani pracownicy szkoły, do której uczęszcza dziecko.
Pod jaki numer dzwonić na telefon zaufania?
Telefon zaufania funkcjonuje pod numerem 800 12 12 12. Usługa jest bezpłatna, a pod telefonem czuwają psychologowie, pedagodzy i prawnicy. Infolinia czynna jest przez całą dobę.
Czytaj też:
W szkołach brakuje psychologów. Problem w tym, że nie ma chętnych do pracyCzytaj też:
Ministra edukacji Barbara Nowacka o zmianach w szkołach. Zapowiada reformę