Polacy pokochali nowe media publiczne? Sondaż dla „Wprost”

Polacy pokochali nowe media publiczne? Sondaż dla „Wprost”

Siedziba TVP w Warszawie
Siedziba TVP w Warszawie Źródło: Newspix.pl / Marek Konrad
42,3 proc. Polaków dobrze ocenia zmiany, jakie w ciągu ostatnich miesięcy zaszły w mediach publicznych – wynika z badania agencji SW Research dla „Wprost”. Przeciwnego zdania jest 34,5 proc. osób.

Po wygranych wyborach parlamentarnych w 2023 r. Koalicja 15 października zawarła w umowie koalicyjnej reformy mediów państwowych. W grudniu, kilka dni przed świętami, rozpoczął się spektakularny i szeroko komentowany proces przejęcia, czy też odzyskania (dobór słów zależy tu od politycznych sympatii) publicznych mediów. Po miesiącach od tych wydarzeń mamy już nowe rady nadzorcze, nowe ramówki, nowych dziennikarzy i nowe spojrzenie na otaczającą rzeczywistość.

Jak te nowości odbierają Polacy?

Jak oceniasz zmiany, które zaszły w mediach publicznych od czasu zmiany rządu 15 października 2023?

Jak wynika z badania agencji SW Research dla „Wprost”, na tak postawione pytanie 42,3 proc. Polaków odpowiada: „Dobrze”. Przeciwne zdanie wyraża 34,5 proc.

23,2 proc. ankietowanych nie ma w tej sprawie wyrobionej opinii.

Komu bardziej podobają się zmiany?

Badanie agencji SW Research dla „Wprost”, wskazuje, że zmiany w mediach publicznych bardziej podobają się mężczyznom. I to dosyć wyraźnie, bo wśród panów niemal połowa wskazała odpowiedź „Dobrze” (48 proc.), wobec 37,2 proc. wskazań u pań.

Odpowiedź „Źle” wybrało 34,2 proc. kobiet i 34,8 proc. U pań znacznie częściej pojawia się brak zdania w tej sprawie (28,6 proc. wobec 17,2 proc u panów).

Artykuł został opublikowany w 42/2024 wydaniu tygodnika Wprost.

Archiwalne wydania tygodnika Wprost dostępne są w specjalnej ofercie WPROST PREMIUM oraz we wszystkich e-kioskach i w aplikacjach mobilnych App StoreGoogle Play.

Źródło: WPROST.pl