Pracownia United Surveys w najnowszym sondażu sprawdziła na zlecenie WP, jak Polacy „oceniają rzetelność zmian w mediach publicznych po roku od zmiany”. W sumie 50,5 proc. badanych stwierdziło, że jest „zdecydowanie” lub „raczej” lepiej. Przeciwnego zdania było łącznie 29,7 proc. respondentów. 19,8 proc. ankietowanych wybrało opcję „nie wiem/trudno powiedzieć”.
Polacy zabrali głos rok po zmianie w mediach publicznych. Najnowszy sondaż
Zmiany w sumie pozytywnie ocenia 76 proc. wyborców obecnej koalicji wyborczej. 5 proc. uznało, że jest gorzej, a 19 proc. jest niezdecydowanych. Z kolei w przypadku osób głosujących na PiS i Konfederację nowe media publiczne docenia 18 proc. osób biorących udział w sondażu. Na „nie” jest 60 proc., a 22 proc. nie potrafiło jednoznacznie zabrać głosu w tej sprawie.
Sondaż został przeprowadzony w dniach 20-22 grudnia 2024 roku metodą CATI&CAWI na reprezentatywnej próbie tysiąca pełnoletnich Polaków.Krajowa Rada Radiofonii i Telewizji pod koniec stycznia poinformowała, że spółki publicznej radiofonii i telewizji przekazały jej raporty z 2024 r. w sprawie czasu antenowego przeznaczonego na rozpowszechnianie audycji, przedstawiających stanowiska partii politycznych w węzłowych sprawach publicznych.
Politycy których partii częściej goszczą w programach mediów publicznych? Jest jedno „ale”
Wynika z nich, że w ubiegłym roku media publiczne poświęciły zdecydowanie więcej czasu dla partii politycznych wchodzących w skład koalicji rządzącej niż dla partii opozycyjnych. Podobnie jednak wyglądała sprawa w ubiegłych latach, kiedy to PiS było u władzy. Warto również przypomnieć, że Prawo i Sprawiedliwość od grudnia 2023 r. do końca marca 2024 r. bojkotowało media publiczne.
Czytaj też:
Odchodzi z TVP po 20 latach. „Zakończyłem wieloletnią przygodę”Czytaj też:
TVP przed domem Ziobry. Były szef MS ocenia: Niczym na ubeckim przesłuchaniu