Badanie Instytutu Monitorowania Mediów (IMM) skupia się na dniach między 10 a 16 marca. Zgodnie z wynikami w tym okresie do najszerszego grona odbiorców dotarły informacje dotyczące Karola Nawrockiego.
Treści na temat kandydata popieranego przez Prawo i Sprawiedliwość, jak pisze IMM, „wygenerowały zasięg na poziomie 254 mln potencjalnych kontaktów z przekazem”. Oznacza to, że statystycznie osoba powyżej 15 r.ż. miała kontakt z informacjami dotyczącymi Nawrockiego niemal 8 razy.
Kolejny w zestawieniu jest Rafał Trzaskowski. Kandydat Koalicji Obywatelskiej wygenerował zasięg na poziomie 232 mln potencjalnych kontaktów. Podium domyka kandydujący z poparciem Trzeciej Drogi i Polskiego Stronnictwa Ludowego Szymon Hołownia z 282 mln potencjalnych kontaktów.
Wartości reklamowe kandydatów sięgają blisko 100 mln złotych
IMM zwrócił uwagę na to, jaki przekaz dominuje zasięgowo u poszczególnych kandydatów – pozytywny czy negatywny. I tak w przypadku Nawrockiego i Hołowni największy zasięg miał przekaz pozytywny, zaś w przypadku Trzaskowskiego i kandydującego z ramienia Konfederacji Sławomira Mentzena dominował w bilansie przekaz negatywny.
Zasięg niekoniecznie pokrywa się z tym, jak sami kandydaci są aktywni w sieci. Przykładowo w badanych dniach najwięcej wpisów opublikowała Magdalena Biejat. Na kontach kandydatki Lewicy pojawiło się łącznie 210 postów. Kolejny na podium znalazł się Grzegorz Braun, kandydat Konfederacji Korony Polskiej, ze 132 wpisami oraz Mentzen ze 123 wpisami.
Instytut przeliczył także wartość reklamową zasięgu wygenerowanego przez kandydatów. W tym przypadku układ jest nieco inny niż w przypadku zasięgu. Tutaj na pierwszym miejscu znalazł się Trzaskowski z wartością wyliczoną na niemal 95 mln złotych. Za nim uplasował się Nawrocki z wartością nieco przekraczająca 92 mln złotych. Podium domyka Hołownia i niecałe 78 mln złotych.
Czytaj też:
Szymon Hołownia zapytany o „13,87”. Tak zareagowałCzytaj też:
Byliśmy na spotkaniu z Trzaskowskim. Oto, co usłyszeliśmy. „Nie porwał ludzi jak Tusk”