„Mentzen gra kartą underdoga, Hołownia jest cieniem samego siebie”

„Mentzen gra kartą underdoga, Hołownia jest cieniem samego siebie”

Sławomir Mentzen i Szymon Hołownia
Sławomir Mentzen i Szymon Hołownia Źródło: PAP
Wszyscy są praktycznie przeciwko niemu. Nie słyszymy o nim niczego pozytywnego. I on może to idealnie wykorzystać, grać kartą „jestem słabszy, ale walczę” – o tiktokowym i sondażowym fenomenie Sławomira Mentzena mówił w podcaście „Wprost Przeciwnie” Janek Strojny, autor książki „Nie zostawaj influencerem”, który na co dzień śledzi poczynania polityków w sieci, głównie na TikToku. – Rozmawiam z politykami Prawa i Sprawiedliwości i mam takie wrażenie, że u nich gaśnie poczucie, że wygrana jest w zasięgu ręki. Bo przecież z takimi hasłami, z takim przekonaniem zaczęli tę kampanię – o kampanijnej kuchni mówiła dziennikarka „Wprost”, Agnieszka Niesłuchowska.

Paulina Socha-Jakubowska, „Wprost”: „Czym” się dzisiaj wygrywa wybory?

Agnieszka Niesłuchowska: Tak jak w każdej dziedzinie, trzeba mieć jasną wizję tego, z czym wychodzimy do wyborów, trzeba być pewnym siebie, trzeba być wiarygodnym.

To splot różnych cech osobowości, ale też umiejętności, kwalifikacji pozwalających na to, by przebić się w gąszczu kandydatów.

A czy wybory wygrywa się w mediach społecznościowych?

Janek Strojny: Na przykładzie możemy zauważyć, że to na pewno wpływa pozytywnie.

(…)

A u Hołowni? Jego aktywność w mediach społecznościowych, choć stała, wydaje się mało efektywna.

J.S.: Hołownia jest najczęściej publikującym na  kandydatem na prezydenta, jednocześnie nie przekłada się to w żaden sposób na jego zasięgi. Najskuteczniejszy jest Mentzen, który potrafi wygenerować 50 milionów wyświetleń miesięcznie, dwa miesiące z rzędu.

W czasie „piku” u Hołowni było około 20 milionów. W tym momencie jest cieniem samego siebie.
Słuchanie podcastu i czytanie całości treści w dniu premiery nowego odcinka dostępne jest jedynie dla stałych Czytelników „WPROST PREMIUM”. Zapraszamy.

Odcinek dostępny jest w ramach promocji:

„Mentzen miał czas na wychowanie odbiorców”. Czy wejdzie do II tury?
Źródło: Wprost