Nie ma już opóźnień w obsłudze samolotów Grupy LOT na warszawskim lotnisku na Okęciu - poinformowała firma Lot Ground Services (LGS). Opóźnienia były spowodowane dwugodzinnym strajkiem pracowników tej firmy.
[[mm_1]]Pracownicy LGS strajkowali w godzinach 6.00-8.00. W efekcie strajku pięć lotów zostało odwołanych, a 21 opóźnionych. Strajk dotyczył lotów PLL LOT, Eurolotu i Centralwings.
Jak powiedziała Agnieszka Pęksa z LGS, podróżni oczekujący na odprawę biletowo-bagażową zostali odprawieni do ok. godz. 10, a ostatni opóźniony samolot odleciał około godz. 10.30.
[[mm_2]]Strajk pracowników LGS był efektem braku porozumienia między związkami zawodowymi a zarządem spółki, między innymi w sprawach płacowych - powiedziała Pęksa PAP.
Jak poinformował PLL LOT, w trakcie strajku samoloty przylatujące do Warszawy były obsługiwane przez firmę WAS, konkurencyjną wobec LGS.
LGS jest agentem obsługi naziemnej między innymi dla przewoźników grupy PLL LOT. Zajmuje się odprawami biletowo -bagażowymi, odprawami tranzytowymi, dowożeniem pasażerów autobusami do samolotów.ab, ss, pap