Wskutek spadających wpływów z abonamentu rtv cała telewizja publiczna zmaga się bowiem z utrzymaniem płynności finansowej. Według szacunków Krajowej Rady Radiofonii i Telewizji TVP otrzyma w tym roku z abonamentu jedynie ok. 80-90 mln zł. Kwota ta w całości zostanie przeznaczona na funkcjonowanie ośrodków regionalnych, jednak stanowić będzie jedynie jedną czwartą kosztów ich utrzymania.
Dlatego TVP wdraża plan oszczędnościowy, a jednym z jego elementów jest ograniczenie kosztów działania oddziałów terenowych "do niezbędnego minimum".
Paweł Kozłowski z 3PR Consulting, która będzie szukać sponsorów dla łódzkiego oddziału, ocenia, że w tej sytuacji TVP często zmuszona jest finansować produkcję programów ze sponsoringu, a brak sponsora może oznaczać zdjęcie programu z anteny.
- Dotyczy to również łódzkiej Telewizji Publicznej. Bez takiej formy wsparcia wiele ciekawych programów społecznych i kulturalnych nie ma szans na przetrwanie. Ratunkiem jest pozyskiwanie sponsorów, którzy zechcą dofinansować realizację misyjnych audycji, od lat cieszących się popularnością i sympatią widzów - uważa Kozłowski.
Dodał, że Agencja będzie m.in. namawiała przedstawicieli świata biznesu do sponsorowania np. programów kulturalnych realizowanych w łódzkim Ośrodku TVP. Umowa ma obowiązywać do 31 grudnia 2010 roku. Jej wartość objęta jest tajemnicą handlową - dodał Kozłowski.
PAP, mm