"Zakończyliśmy procedury wewnętrzne, teraz trzeba dokończyć opracowanie ogłoszenia" - powiedział Lewiński. 22 mln zł do końca 2012 roku - tyle przeznaczono na kampanię informacyjną o energetyce jądrowej. Tylko w tym roku jest zarezerwowane na ten cel 6 mln zł, a w następnych dwóch latach po 8 mln zł.
Resort chce, aby do przetargu zgłosiły się największe firmy medialne w Polsce, które będą w stanie przeprowadzić największą jak do tej pory kampanię informacyjną zleconą przez administrację. Umowa z wybraną firmą będzie obejmować okres do końca 2012 roku.
"Chcemy, żeby firma miała doświadczenie w prowadzeniu podobnych kampanii dla administracji publicznej, choć do tej pory nikt takiej umowy nie podpisał" - zaznaczył Lewiński. "Drugie najważniejsze kryterium to potencjał, czyli żeby na potrzeby tej kampanii pracowało w wybranej firmie 10 osób" - dodał.
Kryteria sformułowane przez resort będą zawarte w ogłoszeniu przetargowym.
MG planowało wcześniej rozpoczęcie kampanii we wrześniu oraz rozmowy z firmami w sierpniu. "Mimo sezonu urlopowego mamy nadzieję, że firmy będą w stanie podjąć z nami rozmowy w sierpniu" - powiedział Lewiński. Nie wykluczył jednak rozpoczęcia kampanii na początku października.
Polska Grupa Energetyczna planuje budowę dwóch elektrowni jądrowych o mocy około 3000 MW każda. Zgodnie z ramowym harmonogramem oraz planami rządu, pierwsza zostanie oddana do użytku do końca 2020 roku, a następna - do roku 2030. PGE chce mieć 51 proc. udziałów w konsorcjum, które zbuduje i będzie eksploatować pierwsze elektrownie jądrowe w Polsce.PAP, PP