W Polsce 56 proc. właścicieli aut jeździ pojazdem, który ma więcej niż dziewięć lat. Jedynie co piąty zmotoryzowany Polak ma auto, które nie ma jeszcze trzech lat.
Według raportu o rynku motoryzacyjnym przygotowanym przez Claritas Polska, 60 proc. polskich gospodarstw domowych deklaruje, że ma samochód.
Najwięcej zmotoryzowanych mieszka w Wielkopolsce i woj. opolskim, a największy odsetek drogich, luksusowych samochodów jeździ po drogach w Zachodniopomorskiem i Lubuskiem. W Wielkopolsce i na Opolszczyźnie samochód ma ponad 62 proc. gospodarstw. Najmniejszy odsetek właścicieli samochodów (poniżej 55 proc.) jest w województwie warmińsko-mazurskim oraz w Polsce zachodniej: w Zachodniopomorskiem, Lubuskiem oraz Dolnośląskiem.
Mieszkańcy tych województw mają natomiast największy odsetek drogich, luksusowych samochodów.
Według badań Claritasu, w województwie lubuskim 4,1 proc. samochodów zakwalifikowano jako drogie, w zachodniopomorskim odsetek ten wynosi 3,5 proc., a w dolnośląskim 2,9 proc.
Najmniej luksusowych aut można spotkać na Podkarpaciu (1,2 proc.)
Claritas Polska specjalizuje się w marketingu precyzyjnym, który na podstawie szczegółowych danych o stylu życia i preferencjach konsumentów umożliwia producentom skierowanie oferty do potencjalnych klientów.
nat, pap
Najwięcej zmotoryzowanych mieszka w Wielkopolsce i woj. opolskim, a największy odsetek drogich, luksusowych samochodów jeździ po drogach w Zachodniopomorskiem i Lubuskiem. W Wielkopolsce i na Opolszczyźnie samochód ma ponad 62 proc. gospodarstw. Najmniejszy odsetek właścicieli samochodów (poniżej 55 proc.) jest w województwie warmińsko-mazurskim oraz w Polsce zachodniej: w Zachodniopomorskiem, Lubuskiem oraz Dolnośląskiem.
Mieszkańcy tych województw mają natomiast największy odsetek drogich, luksusowych samochodów.
Według badań Claritasu, w województwie lubuskim 4,1 proc. samochodów zakwalifikowano jako drogie, w zachodniopomorskim odsetek ten wynosi 3,5 proc., a w dolnośląskim 2,9 proc.
Najmniej luksusowych aut można spotkać na Podkarpaciu (1,2 proc.)
Claritas Polska specjalizuje się w marketingu precyzyjnym, który na podstawie szczegółowych danych o stylu życia i preferencjach konsumentów umożliwia producentom skierowanie oferty do potencjalnych klientów.
nat, pap