Wideoprezentacja serwisu odbyła się przy w starej drukarni kartograficznej w Warszawie. - Chcemy w czasie prezydencji w UE trochę polskiej energii przekazać Europie - oświadczył Sikorski. W założeniu serwis ma być "żywy", tworzony przez internautów dodających kolejne hasła i zdjęcia. Każdy może wzbogacić istniejącą już bazę o własne słowa, opisy i fotografie. MSZ chce, by Polacy zaangażowali się w promocję Polski.
MSZ chce pokazać, że w Polsce jest cool
- Zawsze przy nowych formach przekazu jest ryzyko, ale bez ryzyka nie ma sukcesu. Szczególnie chcielibyśmy, aby młodzież brała udział w promocji Polski, bo nasza młodzież jest generalnie bardzo dobrą wizytówką Polski w tych krajach, w których się osiedla, ale przecież zależy nam na tym, żeby zostawała w Polsce, a ta, która wyjechała, żeby wracała. Więc chcemy pokazać, że Polska jest cool - mówił Sikorski.
Na stronie zamieszono test, który pozwala sprawdzić internaucie, jaka jest jego znajomość języka młodych Polaków - co oznaczają słowa i zwroty takie jak „afterek", „rozkminiać”, „zonk” czy „obczajać” oraz w jaki sposób należy je zastosować w zdaniu.
Zonk i obczajać, czyli to co najlepsze
MSZ chce pokazywać projekt Do You Know Polska? poza granicami, docierając do młodych ludzi chętnych do odwiedzenia naszego kraju w ramach stypendiów, w celach turystycznych lub podczas EURO 2012. Sikorski zapowiedział, że gdy strona będzie już dysponować sporą bazą danych wówczas poprzez konsulaty, ambasady, instytuty polskie, a także uczelnie za granicą "pokażemy to, co najlepsze obcokrajowcom".
Serwis Do You Know Polska? jest skierowany do ludzi w wieku 15-25 lat - oświadczyła koordynator projektu, wiceminister spraw zagranicznych Beata Stelmach. PAP nie informuje, ile MSZ wydało na przygotowanie i utrzymanie serwisu.zew, PAP