Informacja o skradzionych w całej Polsce pojazdach, dokumentach i rzeczach będzie natychmiast dostępna dla policjantów dzięki nowej policyjnej bazie danych.
Baza danych przyspieszy przyjmowanie zgłoszeń. Informacja stanie się natychmiast dostępna dla policjantów w całej Polsce, poprzez terminale w komisariatach oraz w radiowozach. Ma ona usprawnić i przyspieszyć pracę policjantów w całym kraju.
Jest to zintegrowany system zawierający dane ze wszystkich komisariatów w całym kraju, z Ministerstwa Spraw Wewnętrznych i Administracji oraz z wojewódzkich ewidencji ludności i pojazdów.
"Pomimo niedługiego czasu działania, w systemie dokonano już 375 tys. zapytań oraz 25 tys. rejestracji" - powiedział mł. insp. Dariusz Nagański, zastępca dyrektora biura łączności i informatyki Komendy Głównej Policji.
Nadinspektor Zbigniew Chwaliński, zastępca komendanta głównego policji, powiedział, że system ten decyduje m. in. o sprawności działania policji. "Ze względu na ruchliwość przestępców, musi być sprawna informacja, sprawny jej przepływ i natychmiastowe sprawdzenie" - tłumaczył.
System usprawnia także przepływ informacji między policją i strażą graniczną, co pomoże przeciwdziałać wywożeniu skradzionych przedmiotów za granicę. Pozwoli on także sprawdzać potrzebne informacje wprost z radiowozów w miastach, w których uruchomiono system wspomagania dowodzenia, czyli w Warszawie, Łodzi i Szczecinie.
"W komendzie stołecznej terminale są na razie zamontowane w 10 radiowozach, będzie ich 150. Struktura jest gotowa, pozostaje tylko montować sprzęt" - powiedział mł. insp. Andrzej Kuchnik z Komendy Stołecznej Policji.
Krajowy system informacji policyjnej obejmuje bazy danych dostępne w każdym punkcie kraju, zawierające m.in. około 500 tys. zdjęć przestępców, osób poszukiwanych, zaginionych i o nieustalonej tożsamości, ewidencję broni, ewidencje pozwoleń na broń, dane daktyloskopowe i genetyczne.
Na przełomie września i października uruchomiona zostanie baza danych o osobach, a w grudniu baza danych o przestępstwach.
nat, pap
Jest to zintegrowany system zawierający dane ze wszystkich komisariatów w całym kraju, z Ministerstwa Spraw Wewnętrznych i Administracji oraz z wojewódzkich ewidencji ludności i pojazdów.
"Pomimo niedługiego czasu działania, w systemie dokonano już 375 tys. zapytań oraz 25 tys. rejestracji" - powiedział mł. insp. Dariusz Nagański, zastępca dyrektora biura łączności i informatyki Komendy Głównej Policji.
Nadinspektor Zbigniew Chwaliński, zastępca komendanta głównego policji, powiedział, że system ten decyduje m. in. o sprawności działania policji. "Ze względu na ruchliwość przestępców, musi być sprawna informacja, sprawny jej przepływ i natychmiastowe sprawdzenie" - tłumaczył.
System usprawnia także przepływ informacji między policją i strażą graniczną, co pomoże przeciwdziałać wywożeniu skradzionych przedmiotów za granicę. Pozwoli on także sprawdzać potrzebne informacje wprost z radiowozów w miastach, w których uruchomiono system wspomagania dowodzenia, czyli w Warszawie, Łodzi i Szczecinie.
"W komendzie stołecznej terminale są na razie zamontowane w 10 radiowozach, będzie ich 150. Struktura jest gotowa, pozostaje tylko montować sprzęt" - powiedział mł. insp. Andrzej Kuchnik z Komendy Stołecznej Policji.
Krajowy system informacji policyjnej obejmuje bazy danych dostępne w każdym punkcie kraju, zawierające m.in. około 500 tys. zdjęć przestępców, osób poszukiwanych, zaginionych i o nieustalonej tożsamości, ewidencję broni, ewidencje pozwoleń na broń, dane daktyloskopowe i genetyczne.
Na przełomie września i października uruchomiona zostanie baza danych o osobach, a w grudniu baza danych o przestępstwach.
nat, pap