Wydawca "Przekroju", a zarazem właściciel wydawnictwa "Presspublica" (wydawca "Rzeczpospolitej" i "Uważam Rze", przyznaje w najnowszym numerze "Przekroju", że "sukcesem tygodnika >Uważam Rze< była jego wyrazistość i zdefiniowanie przekazu". Dlatego - jak tłumaczy Hajdarowicz - nowym redaktorem naczelnym Przekroju został Roman Kurkiewicz. "Jeżeli po sukcesie Uważam Rze podobny odniesie Przekrój a la Kurkiewicz, to znaczy, że wyrazistość jest prawdziwą wartością" - podkreśla wydawca tygodnika.
Hajdarowicz wspomina, że kiedy kupował "Przekrój" "wydawało mu się, że w Polsce jest zapotrzebowanie na tygodnik opinii, w którym będzie sporo kultury, dłuższych opinii, dłuższych, pogłębionych tekstów". Dodaje, że chciał aby "Przekrój" był polskim "New Yorkerem". "Byli czytelnicy, którym to odpowiadało, ale wciąż niezbyt wielu" - przyznaje.
Teraz Hajdarowicz chce, aby "Przekrój" poszedł drogą "Uważam Rze" - i stał się "wyrazistym tygodnikiem, tylko walczącym o inne wartości". "Tygodnikiem, który stanowiłby ciekawą propozycję intelektualną dla najróżniejszych środowisk, które tak naprawdę nie do końca znajdują swoje treści w innych pismach" - dodaje.
"Liczę na to, że te tytuły będą dawały kompletnie różne propozycje na postrzeganie świata" - podsumowuje Hajdarowicz."Przekrój", arb