Gronkiewicz-Waltz obiecuje metro. Miało być w 2010, ma być w 2014

Gronkiewicz-Waltz obiecuje metro. Miało być w 2010, ma być w 2014

Dodano:   /  Zmieniono: 
Według obietnic Hanny Gronkiewicz-Waltz, metro miało dojeżdżać na Pragę w 2010 r. (fot. PAP/Jacek Turczyk) 
- Warszawiacy powinni przejechać się metrem II linii w 2014 r. - powiedziała prezydent Hanna Gronkiewicz-Waltz (PO). Sześć lat temu mówiła, że warszawiacy będą mogli pojechać na Pragę metrem w 2010 r.

Prezydent stolicy wraz z dziennikarzami zwiedziła wybudowany tunel centralnego odcinka II linii metra między stacją Rondo Daszyńskiego a stacją Rondo ONZ.

Gronkiewicz-Waltz oświadczyła, że na stacji Powiśle, którą w sierpniu zalała woda, w wypłukaną przestrzeń pod tunelem Wisłostrady wstrzykiwana jest specjalna mieszanka. - Termin usunięcia awarii to od 2 do 4 miesięcy. To idzie bardzo dobrze - oceniła prezydent. - Wykonawca nie zgłasza żadnych wniosków, jeżeli chodzi o dodatkowe koszty z tym związane. Wykonawca jest ubezpieczony - zaznaczyła.

Metro miało być w 2010, będzie w 2014?

Gronkiewicz-Waltz stwierdziła, że inne nieprzewidziane rzeczy, np. niewybuchy, mogą jednak wpłynąć na harmonogram prac. - Akurat ta awaria (Powiśle - red.) nie ma istotnego wpływu na harmonogram, na razie nie ma żadnych istotnych zmian - mówiła. - Warszawiacy powinni przejechać się metrem II linii w 2014 r. - powiedziała. W 2006 r. podczas debaty w "Rzeczpospolitej" Hanna Gronkiewicz-Waltz powiedziała, że warszawiacy będą mogli pojechać na Pragę metrem "za cztery lata" - czyli w 2010 r.

"Wykonawca nie zgłasza żadnych roszczeń"

Prezes Metra Warszawskiego Jerzy Lejk poinformował, że w związku z awarią na stacji Powiśle wykonawca nie zgłasza żadnych roszczeń finansowych do miasta. - Złożył natomiast dokumenty do ubezpieczyciela i przewiduje się, że wszystkie koszty tych działań zostaną pokryte przez ubezpieczyciela - dodał Lejk. Podkreślił, że wykonawca nie złożył także wniosku o zmianę harmonogramu prac. Zaznaczył, że zmianie uległo tylko miejsce startu tarcz, które mają drążyć tunel pod Wisłą.

zew, PAP