Logo, które ma się ukazać na ekranach TVP podczas Świąt Bożego Narodzenia, przygotowała firma A5 wyłoniona, według rzecznika TVP Jacka Snopkiewicza, w drodze przetargu. Rzecznik nie chciał ujawnić, ile telewizja zapłaciła za przygotowanie projektu, zasłaniając się tajemnicą handlową.
"W telewizji operowano wieloma samodzielnymi znakami, inne logo miał TAI, inne ośrodki regionalne, inne poszczególne programy. To nie było czytelne, nie mówiło, że jest to jedna instytucja. Teraz to wszystko jest w jednym projekcie wizualizacji" - tłumaczy Snopkiewicz.
Według niego, nowe logo oparte jest na dotychczasowym znaku programu pierwszego i ma ono wyglądać następująco: biały napis TVP na granatowym tle, a pod spodem napis: Telewizja Polska. Znaki poszczególnych anten mają graficznie wyglądać tak samo, ale będą w różnych kolorach. Jedynce przypisano kolor niebieski, Dwójce - pomarańczowy, Trójce - zielony, a TV Polonia - czerwony.
mg, pap