Rzecznik NFZ, Andrzej Troszyński, poinformował, że w Kielcach i Warszawie pojawił się problem z podsystemem zastępowym systemu eWUŚ - podaje Kontakt 24.
"Mamy tu dantejskie sceny przy przyjmowaniu do szpitala i rejestracji poradni" - napisał jeden z internautów do Kontaktu24.
Rzecznik NFZ powiedział, że usterka powinna zostać usunięta w ciągu kilku godzin. Przedstawiciel NFZ poradził też, by w przypadku wizyty w przychodni wziąć ze sobą dokumenty potwierdzające ubezpieczenie.
Na stronie NFZ pojawił się także komunikat. "Informujemy, że w związku z awarią systemu informatycznego mogą wystąpić m.in. problemy z dostępem do Zintegrowanego Informatora Pacjenta (ZIP) oraz systemu elektronicznego potwierdzania prawa pacjentów do świadczeń (eWUŚ)" - napisano.
"Jednocześnie przypominamy, że zgodnie z ustawą z dnia 27 sierpnia 2004 r. o świadczeniach opieki zdrowotnej finansowanych ze środków publicznych, pacjent może udokumentować uprawnienia jednym z dokumentów potwierdzających prawo do świadczeń opieki zdrowotnej lub przez złożenie oświadczenia" - dodano.
ja, Kontakt24
Rzecznik NFZ powiedział, że usterka powinna zostać usunięta w ciągu kilku godzin. Przedstawiciel NFZ poradził też, by w przypadku wizyty w przychodni wziąć ze sobą dokumenty potwierdzające ubezpieczenie.
Na stronie NFZ pojawił się także komunikat. "Informujemy, że w związku z awarią systemu informatycznego mogą wystąpić m.in. problemy z dostępem do Zintegrowanego Informatora Pacjenta (ZIP) oraz systemu elektronicznego potwierdzania prawa pacjentów do świadczeń (eWUŚ)" - napisano.
"Jednocześnie przypominamy, że zgodnie z ustawą z dnia 27 sierpnia 2004 r. o świadczeniach opieki zdrowotnej finansowanych ze środków publicznych, pacjent może udokumentować uprawnienia jednym z dokumentów potwierdzających prawo do świadczeń opieki zdrowotnej lub przez złożenie oświadczenia" - dodano.
ja, Kontakt24