Trwają przygotowania do budowy południowej obwodnicy Warszawy. Będzie ona poprowadzona przez dzielnice Ursynów, Wilanów i Wawer. Na całym odcinku zakończono już odwierty. W ciągu najbliższych trzech miesięcy okaże się, które z 23 firm z Europy i Azji będą walczyć o kontrakty – podaje „Gazeta Wyborcza”.
Budowa 18-kilometrowego odcinka połączy ul. Puławską z drogą krajową nr 17. Na jej trasie znajdzie się m.in. tunel na Ursynowie oraz most na Wiśle. Budowa pochłonie ok. 5 mld złotych. Ponadto, wykup gruntów będzie kosztować kolejny miliard złotych.
Mazowiecki oddział Generalnej Dyrekcji Dróg od marca sprawdza wnioski poszczególnych firm. Są one prześwietlane pod względem doświadczenia, a także potencjału finansowego, kadrowego i sprzętowego. Weryfikacje zakończą się w czerwcu.
Budowa zostanie podzielona na trzy etapy. – Podzielenie budowy południowej obwodnicy od Puławskiej do trasy na Lublin na trzy mniejsze odcinki to był bardzo dobry krok. Dzięki temu do przetargu mogą startować nieco mniejsi gracze na rynku. W przeciwnym razie byłaby groźba dyktowania cen przez największe giganty budowlane. Taki błąd popełniono na budowie trasy S8 na Bemowie, gdzie prace obejmowały 10-kilometrowy odcinek z drogimi zagłębieniami. Tam ceny znacznie przekroczyły kosztorysy – powiedział Robert Chwiałkowski ze stowarzyszenia Siskom.
Terminarz:
styczeń 2015 r. - podpisanie kontraktu na budowę obwodnicy przez GDDKiA z wybranymi w przetargu wykonawcami
kwiecień 2016 r. - początek robót przy obwodnicy na Ursynowie
marzec 2019 r. - gotowy ursynowski odcinek obwodnicy
kl, Gazeta Wyborcza
Mazowiecki oddział Generalnej Dyrekcji Dróg od marca sprawdza wnioski poszczególnych firm. Są one prześwietlane pod względem doświadczenia, a także potencjału finansowego, kadrowego i sprzętowego. Weryfikacje zakończą się w czerwcu.
Budowa zostanie podzielona na trzy etapy. – Podzielenie budowy południowej obwodnicy od Puławskiej do trasy na Lublin na trzy mniejsze odcinki to był bardzo dobry krok. Dzięki temu do przetargu mogą startować nieco mniejsi gracze na rynku. W przeciwnym razie byłaby groźba dyktowania cen przez największe giganty budowlane. Taki błąd popełniono na budowie trasy S8 na Bemowie, gdzie prace obejmowały 10-kilometrowy odcinek z drogimi zagłębieniami. Tam ceny znacznie przekroczyły kosztorysy – powiedział Robert Chwiałkowski ze stowarzyszenia Siskom.
Terminarz:
styczeń 2015 r. - podpisanie kontraktu na budowę obwodnicy przez GDDKiA z wybranymi w przetargu wykonawcami
kwiecień 2016 r. - początek robót przy obwodnicy na Ursynowie
marzec 2019 r. - gotowy ursynowski odcinek obwodnicy
kl, Gazeta Wyborcza