Łopatka wieprzowa głównym orężem w walce o klienta

Łopatka wieprzowa głównym orężem w walce o klienta

Dodano:   /  Zmieniono: 
market, By Artur Andrzej (Own work) [CC-BY-SA-3.0 (http://creativecommons.org/licenses/by-sa/3.0)], via Wikimedia Commons 
Agencja badawcza ABR Sesta przeprowadziła analizę wielkonakładowych gazetek sieci marketów i dyskontów. Wynika z niej, że sieci handlowe najczęściej do walki o klienta wykorzystują łopatkę wieprzową, której zdjęcie w gazetkach z asortymentem pojawiło się 572 razy. Często prezentowano ją na pierwszym miejscu – podaje „Puls Biznesu”.
Za łopatką wieprzową znalazły się inne rodzaje mięsa: filety z piersi kurczaka, szynka bez kości oraz ćwiartki z kurczaka. Na kolejnych miejscach były pomidory oraz kawy koncernu Mondelez.

W gazetkach spadła też liczba promowanych artykułów własnych marek, które produkowane są na zamówienie danej sieci. Dyskonty ograniczyły ich promocję o 5 procent w skali roku. – Marki własne są już dobrze znane klientom sieci dyskontowych, dlatego sklepy nie potrzebują zachęcać do ich wypróbowania, obniżając ceny – wyjaśnia wiceprezes ABR Sesta Marcin Dobek.

Agencja badawcza sprawdziła asortyment prezentowany w zeszłym roku w ponad 4.6 tys. gazetek sieci spożywczych.

kl, Puls Biznesu