UOKiK zakwestionował wysokość i sposób obliczania opłaty stosowanej przez spółkę Europark. Firma za brak terminowej zapłaty za parking obciążała konsumenta kosztami windykacji w wysokości 150 zł.
Spółka Europark jest właścicielem sieci płatnych parking strzeżonych w kilku polskich miastach - Warszawie, Wrocławiu, Katowicach, Sopocie, Łodzi i Lublinie. UOKiK otrzymywał od konsumentów skargi dotyczące błędnego oznakowania i stosowania zawyżonych opłat windykacyjnych.
"Postępowanie wszczęte przez UOKiK wykazało, że konsumenci, którzy zostawili samochód na parkingu Europark bez wykupienia biletu znajdywali za wycieraczką wezwanie do uiszczenia w ciągu dwóch tygodni opłaty dodatkowej. Jeżeli należność za parking nie została uregulowana we wskazanym terminie właściciel auta otrzymywał wezwanie do zapłaty pocztą wraz z żądaniem uregulowania dodatkowo kosztów windykacji w wysokości 150 zł, jako opłaty administracyjnej. Urząd zakwestionował wysokość i sposób obliczania tej opłaty. Zgodnie z prawem opłaty windykacyjne powinny jedynie rekompensować przedsiębiorcy wydatki ponoszone w związku z odzyskaniem należności. W opinii UOKiK opłata w wysokości 150 zł nie była związana z kosztami windykacji i znacznie je przewyższała. W konsekwencji mogła być ona dla przedsiębiorcy bezprawnym źródłem zarobku, kosztem konsumenta" - czytamy na stronie UOKiK.
Za naruszenie interesów konsumentów na spółkę nałożona została kara w wysokości 13562 zł. Ponadto przedsiębiorca zaprzestał stosowania nieuczciwych praktyk.
uokik.gov.pl
"Postępowanie wszczęte przez UOKiK wykazało, że konsumenci, którzy zostawili samochód na parkingu Europark bez wykupienia biletu znajdywali za wycieraczką wezwanie do uiszczenia w ciągu dwóch tygodni opłaty dodatkowej. Jeżeli należność za parking nie została uregulowana we wskazanym terminie właściciel auta otrzymywał wezwanie do zapłaty pocztą wraz z żądaniem uregulowania dodatkowo kosztów windykacji w wysokości 150 zł, jako opłaty administracyjnej. Urząd zakwestionował wysokość i sposób obliczania tej opłaty. Zgodnie z prawem opłaty windykacyjne powinny jedynie rekompensować przedsiębiorcy wydatki ponoszone w związku z odzyskaniem należności. W opinii UOKiK opłata w wysokości 150 zł nie była związana z kosztami windykacji i znacznie je przewyższała. W konsekwencji mogła być ona dla przedsiębiorcy bezprawnym źródłem zarobku, kosztem konsumenta" - czytamy na stronie UOKiK.
Za naruszenie interesów konsumentów na spółkę nałożona została kara w wysokości 13562 zł. Ponadto przedsiębiorca zaprzestał stosowania nieuczciwych praktyk.
uokik.gov.pl