Problemy pasażerów ZTM po decyzji GIODO

Problemy pasażerów ZTM po decyzji GIODO

Dodano:   /  Zmieniono: 
Problemy pasażerów ZTM po decyzji GIODO (fot. ztm.waw.pl) 
Decyzją Generalnego Inspektora Ochrony Danych Osobowych, władze Warszawy nie mogą przekazywać i pozyskiwać danych osobowych osób, które ubiegają się o Kartę Warszawiaka. Te informacje służyły do weryfikacji w Krajowej Ewidencji Podatników, by sprawdzić czy osoba ubiegająca się o kartę rzeczywiście rozlicza swoje podatki w Warszawie.
W związku z decyzją GIODO, osoby starające się o Kartę Warszawiaka napotkały na spore utrudnienia. Wcześniej, załatwienie formalności związanych z wyrobieniem karty zajmowało jeden dzień, ponieważ procedura odbywała się między ZTM a ministerstwem. Od 7 października nie ma już takiej możliwości - osoby starające się o Kartę Warszawiaka muszą okazać dokumenty potwierdzające fakt mieszkania i płacenia podatków w Warszawie.

Należy okazać: kopię pierwszej strony zeznania podatkowego opatrzonego prezentatą urzędu skarbowego, w którym zostało złożone zeznanie, zaświadczenia z urzędu skarbowego potwierdzającego fakt rozliczenia podatku dochodowego od osób fizycznych.

- Decyzja ta jest szczególnie niekorzystna i dotkliwa dla mieszkańców stolicy, którzy, z różnych przyczyn, nie mogą okazać deklaracji PIT (rzesza podatników, którzy PIT wysyłają pocztą), potwierdzającej fakt zamieszkiwania i rozliczania na terenie m.st. Warszawy. Osoby te, aby otrzymać hologram, będą zmuszone udać się do urzędu skarbowego po zaświadczenie, które potwierdzi, iż płacą podatki w Warszawie. Wydanie takiego zaświadczenia, oprócz kwestii związanych z koniecznością wizyty w urzędzie skarbowym, niesie za sobą skutki finansowe, związane z koniecznością poniesienia kosztów niezbędnych do jego otrzymania – tłumaczy Igor Krajnow, rzecznik Zarządu Transportu Miejskiego.

Onet.pl