Portal tvn24.pl dotarł do wewnętrznych dokumentów spółki PKP PLK, z których wynika, że Warszawę czekają cztery lata utrudnień w komunikacji.
Na początku listopada prezydent Warszawy Hanna Gronkiewicz-Waltz podpisała z władzami spółek z grupy PKP list intencyjny. Zgodnie z nim w stolicy ma zostać przeprowadzona modernizacja niemal całej sieci kolejowej oraz dworców. Ponadto, wybudowane zostaną nowe przystanki dla Szybkiej Kolei Miejskiej.
Modernizacja jest konieczna, ponieważ trasy obwodowa i średnicowa są przestarzałe – mają po 40 lat. Ruch kolejowy rośnie, a linie te są niewydolne, co może prowadzić do niebezpiecznych sytuacji. Remonty miałyby się rozpocząć najpóźniej w latach 2018-2022. Zdaniem autorów dokumentów jest to jedyny akceptowalny scenariusz, ponieważ w przeciwnym razie przepadną unijne środki, w sumie ok. 20 mld zł.
Zgodnie z planami modernizacji, jednocześnie zamknięte zostaną trzy dworce: Zachodni, Centralny i Wschodni. Ruch dalekobieżny będzie kierowany przez stację Warszawa Gdańska. Ruch podmiejski będzie się odbywać przez 2,5 roku przez stację Warszawa Śródmieście, a później zostanie skierowany na Dworzec Centralny.
Oprócz pasażerów pociągów, z utrudnieniami będą też zmagać się kierowcy. W związku z modernizacją kolei planowane są też przebudowy ulic. Zamykane będą m.in. Solec, Wybrzeże Szczecińskie, Targowa, Kasprzaka i Wolska. Nie podano jednak, o które odcinki chodzi.
Maciej Dutkiewicz z biura prasowego PKP PLK powiedział, że inwestycja jest w fazie planów. – Właśnie po to konsultujemy ją z samorządem, by przeprowadzić w sposób możliwie najmniej dotkliwy dla mieszkańców Warszawy. Dlatego wcześniej dokonamy np. rozbudowy stacji Warszawa Gdańska, która zostanie wzbogacona o dodatkowe perony. Stąd jest również wygodna przesiadka do metra. modernizacja jest niezbędna, bo infrastruktura kolejowa w Warszawie już dziś osiągnęła już szczyt swoich możliwości.
TVN 24
Modernizacja jest konieczna, ponieważ trasy obwodowa i średnicowa są przestarzałe – mają po 40 lat. Ruch kolejowy rośnie, a linie te są niewydolne, co może prowadzić do niebezpiecznych sytuacji. Remonty miałyby się rozpocząć najpóźniej w latach 2018-2022. Zdaniem autorów dokumentów jest to jedyny akceptowalny scenariusz, ponieważ w przeciwnym razie przepadną unijne środki, w sumie ok. 20 mld zł.
Zgodnie z planami modernizacji, jednocześnie zamknięte zostaną trzy dworce: Zachodni, Centralny i Wschodni. Ruch dalekobieżny będzie kierowany przez stację Warszawa Gdańska. Ruch podmiejski będzie się odbywać przez 2,5 roku przez stację Warszawa Śródmieście, a później zostanie skierowany na Dworzec Centralny.
Oprócz pasażerów pociągów, z utrudnieniami będą też zmagać się kierowcy. W związku z modernizacją kolei planowane są też przebudowy ulic. Zamykane będą m.in. Solec, Wybrzeże Szczecińskie, Targowa, Kasprzaka i Wolska. Nie podano jednak, o które odcinki chodzi.
Maciej Dutkiewicz z biura prasowego PKP PLK powiedział, że inwestycja jest w fazie planów. – Właśnie po to konsultujemy ją z samorządem, by przeprowadzić w sposób możliwie najmniej dotkliwy dla mieszkańców Warszawy. Dlatego wcześniej dokonamy np. rozbudowy stacji Warszawa Gdańska, która zostanie wzbogacona o dodatkowe perony. Stąd jest również wygodna przesiadka do metra. modernizacja jest niezbędna, bo infrastruktura kolejowa w Warszawie już dziś osiągnęła już szczyt swoich możliwości.
TVN 24