Choć planowana była jako droga ekspresowa, a do użytku została oddana już rok temu, Południowa Obwodnica Warszawy nadal ma status drogi krajowej. A co za tym idzie, mimo trzech, a miejscami nawet pięciu pasów ruchu, nadal obowiązuje na niej ograniczenie prędkości do 100 km/h.
Południowa Obwodnica Warszawy (od węzła Konotopa do węzła Puławska) wygląda jak autostrada - wielopasmowa, szeroka i nowoczesna. Kierowcy przekonani są, że jadą drogą ekspresową, tym bardziej, że tak właśnie oznaczona jest na mapach. Ich przekonanie szybko może zrewidować policja oraz konieczność zapłaty mandatu za przekroczenie prędkości. Formalnie bowiem, POW jest wciąż drogą krajową, a co za tym idzie, jeżeli nie ma innych oznaczeń, można nią jechać nie szybciej niż 100 km/h.
- W ciągu głównym obowiązuje ograniczenie prędkości do 100 km/h, a na bocznych drogach rozprowadzających to 70 km/h - potwierdza Małgorzata Tarnowska z Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad i wyjaśnia - Ograniczenia prędkości związane są z likwidacją przez wykonawcę wykazanych przez GDDKiA usterek. Prace są wykonywane między innymi na ciągu głównym, a częste wdrażanie czasowych organizacji ruchu ze zwiększoną dopuszczalną prędkością pojazdów na dłuższym odcinku, wiązałoby się z dodatkowymi zagrożeniami zarówno dla kierowców, jak i pracowników.
Kiedy więc POW uzyska należny jej status i dopuszczalna prędkość jazdy wzrośnie do 120 km/h? Tarnowska prognozuje, że wprowadzenie docelowej organizacji ruchu nastąpi na przełomie 2014 i 2015 roku. Konkretny termin uzależniony jest od postępu prac naprawczych.
nr, tvn24.pl
- W ciągu głównym obowiązuje ograniczenie prędkości do 100 km/h, a na bocznych drogach rozprowadzających to 70 km/h - potwierdza Małgorzata Tarnowska z Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad i wyjaśnia - Ograniczenia prędkości związane są z likwidacją przez wykonawcę wykazanych przez GDDKiA usterek. Prace są wykonywane między innymi na ciągu głównym, a częste wdrażanie czasowych organizacji ruchu ze zwiększoną dopuszczalną prędkością pojazdów na dłuższym odcinku, wiązałoby się z dodatkowymi zagrożeniami zarówno dla kierowców, jak i pracowników.
Kiedy więc POW uzyska należny jej status i dopuszczalna prędkość jazdy wzrośnie do 120 km/h? Tarnowska prognozuje, że wprowadzenie docelowej organizacji ruchu nastąpi na przełomie 2014 i 2015 roku. Konkretny termin uzależniony jest od postępu prac naprawczych.
nr, tvn24.pl