Nowe dowody osobiste. Problemy z urzędową aplikacją?

Nowe dowody osobiste. Problemy z urzędową aplikacją?

Dodano:   /  Zmieniono: 
Nowe dowody osobiste. Problemy z urzędową aplikacją?, fot. sxc.hu Źródło: FreeImages.com
Aplikacja Źródła obsługująca system łączący w sobie m.in. rejestry PESEL, dowodów osobistych oraz aktów stanu cywilnego, która miała dziś ruszyć w związku z wprowadzeniem nowych dowodów osobistych, ma problemy techniczne. - Źródła działa, ale tylko częściowo - mówią urzędnicy z Gdyni. Do aplikacji nie można się zalogować - podaje RMF 24.
- Kazali mi poczekać lub przyjść później - powiedział jeden z mieszkańców z Gdyni, który chciał złożyć wniosek o nowy dowód osobisty. Urzędnicy mają przyjmować wnioski oraz dane ręcznie. - Komputery się zwieszają. Wchodzimy w system, potem ikonka cały czas nam się kręci. Po prostu nie możemy dalej pracować - powiedziała Danuta Peplińska, kierownik referatu Dowodów Osobistych w Urzędzie Miasta Gdyni.

Podobne problemy pojawiły się również w Grudziądzu oraz Poznaniu (gdzie nie można było początkowo drukować dokumentów). - Pół godziny później wyglądało na to, że wszystko ruszyło. Małe perturbacje może tam mają, ale wszystko poszło ok. Jestem z potwierdzeniem wydania nowego dowodu. Za miesiąc odbiór. Jestem pierwszym, który taki wniosek złożył. Wszystko jest weryfikowane, sprawdzone. Działa. W Poznaniu na pewno tak - powiedział jeden z klientów poznańskiego urzędu.

O możliwych systemach z systemem wspominano już wcześniej, zaś MSW ostrzegło wczoraj, że "w pierwszych dniach działania nowego Systemu Rejestrów Państwowych mogą pojawiać się przejściowe kłopoty".

RMF 24