Od prawie dwóch miesięcy wszyscy czekają na to, że Paweł Kukiz ogłosi powstanie nowej formacji. Tymczasem muzyk od wyborów prezydenckich praktycznie milczy. Nie ogłasza programu, nie tworzy struktur. W efekcie, jak pokazują sondaże, zaczyna tracić poparcie. Dwa tygodnie temu „Wprost” pisał o negocjacjach, które ludzie Kukiza prowadzili z poważnymi ośrodkami ekspercko-biznesowymi. Rockman rozmawiał m.in. z Centrum im. Adama Smitha, Warsaw Enterprise Institute, Związkiem Przedsiębiorców i Pracodawców, Stowarzyszeniem KoLiber oraz środowiskami kojarzonymi z think tankiem republikańskim. Od tego czasu sporo się jednak zmieniło. Jak wynika z naszych informacji, część środowisk wycofała się ze współpracy.
Rozmawialiśmy z kilkoma bliskimi współpracownikami Pawła Kukiza. Z opowieści, które usłyszeliśmy, wyłania się obraz osoby, która nie ma spójnego pomysłu na projekt polityczny. W dodatku po kolei zraża do siebie współpracowników, którym zawdzięcza sukces w wyborach prezydenckich. Kukiz na Facebooku nazwał to „czyszczeniem armii”. Jak to wygląda w praktyce? Nasi rozmówcy są zaniepokojeni ostatnimi decyzjami muzyka, ale ciągle wierzą w jego projekt. Mają opory, żeby mówić źle o człowieku, któremu zaufali i z którym ciągle wiążą nadzieje. Po długich namowach decydują się mówić, proszą jedynie o anonimowość. Ich zdaniem Kukiz ma jeszcze tydzień, najwyżej dwa, żeby uratować projekt. W przeciwnym razie czeka go spektakularna katastrofa.
Twierdzą, że Kukiz nie wytrzymał psychicznej presji, jaka na niego spadła po sukcesie w wyborach prezydenckich. Przestał ufać ludziom, wszędzie węszy spiski. Otoczył się samymi potakiwaczami, odsuwa tych, którzy mają odwagę się z nim nie zgodzić. W jego otoczeniu zaczął się żenujący wyścig do ucha cezara. Jeden z działaczy opowiada, że muzyk z dnia na dzień przestał się do niego odzywać. – Nie rozumie, że zwycięskiego składu się nie zmienia, zwłaszcza że do wyborów niezwykle mało czasu – wyjaśnia.
PROGRAM WIDMO
Archiwalne wydania tygodnika Wprost dostępne są w specjalnej ofercie WPROST PREMIUM oraz we wszystkich e-kioskach i w aplikacjach mobilnych App Store i Google Play.