PKP Intercity drugi dzień z rzędu ma kłopoty ze swoim systemem sprzedaży biletów w internecie. Problemy z serwerem powodują, że zakup biletu przez internet jest niemożliwy - podaje RMF 24.
Usunięcie awarii może potrwać kilka godzin. Serwery mają, zdaniem pracowników, obniżoną wydajność, co oznacza, że system działa prawidłowo w kasach na dworcu. Bilety można także zakupić bez uiszczania dodatkowych opłat u konduktorów.
Awaria obejmuje również pociągi Pendolino.
Awaria w poniedziałek
"Mamy czasowe utrudnienia w działaniu systemu rezerwacji. Bilety można kupować w kasach. Pracujemy nad przywróceniem pełnych funkcjonalności systemu sprzedaży" - wyjaśniały PKP Intercity na oficjalnym profilu na Facebooku wczoraj, kiedy system nie działał od godziny 9.00 rano. - Czekamy na rozwiązanie problemu. Do tego czasu pasażerowie bilety mogą kupić w kasach lub u konduktora za co do czasu usunięcia awarii nie będą pobierane opłaty - dodała wtedy Beata Czemerajda z biura prasowego PKP Intercity.
System zawodził wcześniej
To nie pierwsza tego typu internetowa awaria PKP Intercity. W listopadzie zeszłego roku, gdy miała ruszyć sprzedaż biletów na Pendolino system nie działał przez ponad 100 godzin. Tłumaczono wtedy, że usterka była spowodowana "niestabilnością systemu sprzedaży PKP Intercity wynikającej z implementacji nowoczesnych rozwiązań sprzedaży internetowej do starych systemów kolejowych". Przy jej usunięciu pracowało 40 osób.
RMF 24, TVN 24 BiŚ, Wprost.pl
Awaria obejmuje również pociągi Pendolino.
Awaria w poniedziałek
"Mamy czasowe utrudnienia w działaniu systemu rezerwacji. Bilety można kupować w kasach. Pracujemy nad przywróceniem pełnych funkcjonalności systemu sprzedaży" - wyjaśniały PKP Intercity na oficjalnym profilu na Facebooku wczoraj, kiedy system nie działał od godziny 9.00 rano. - Czekamy na rozwiązanie problemu. Do tego czasu pasażerowie bilety mogą kupić w kasach lub u konduktora za co do czasu usunięcia awarii nie będą pobierane opłaty - dodała wtedy Beata Czemerajda z biura prasowego PKP Intercity.
System zawodził wcześniej
To nie pierwsza tego typu internetowa awaria PKP Intercity. W listopadzie zeszłego roku, gdy miała ruszyć sprzedaż biletów na Pendolino system nie działał przez ponad 100 godzin. Tłumaczono wtedy, że usterka była spowodowana "niestabilnością systemu sprzedaży PKP Intercity wynikającej z implementacji nowoczesnych rozwiązań sprzedaży internetowej do starych systemów kolejowych". Przy jej usunięciu pracowało 40 osób.
RMF 24, TVN 24 BiŚ, Wprost.pl