Mł. insp. Marek Konkolewski ocenił w Radiowej Jedynce, że zmiany proponowane w projekcie ustawy o pierwszeństwie pieszych mogą ograniczyć liczbę wypadków na drogach.
W świetle obecnych przepisów pieszy, który czeka na przejście lub przechodzi przez jezdnię "jest zobowiązany zachować szczególną ostrożność", a gdy jest na przejściu dla pieszych ma pierwszeństwo przed pojazdem.
Według zmian jakie zakłada projekt, pieszy nie tylko na przejściu, ale też podczas oczekiwania przed nim będzie miał pierwszeństwo przed pojazdami (z wyłączeniem tramwajów). Ewentualne zmiany miałyby wejść w 2017 roku, a we wtorek poparła je sejmowa komisja infrastruktury.
- Jeżeli będziemy się wszyscy do tego przepisu stosować, to ograniczy on liczbę wypadków drogowych na przejściach z powodów wtargnięcia pieszego, który wszedł nagle pod nadjeżdżający pojazd - ocenił założenia tego projektu mł. insp. Konkolewski. Dodał, że być może to "zdopinguje" osoby odpowiedzialne za infrastrukturę drogową w zainwestowanie w nią.
Jak wymieniał mł. insp. z Biura Prewencji i Ruchu Drogowego Komendy Głównej Policji, poprawa infrastruktury miałaby objąć: zwężenie jezdni, wyspy azylu oraz zebry, środki separujące ruch jak kładki i tunele, oraz sygnalizacje świetlne.
Polskie Radio
Według zmian jakie zakłada projekt, pieszy nie tylko na przejściu, ale też podczas oczekiwania przed nim będzie miał pierwszeństwo przed pojazdami (z wyłączeniem tramwajów). Ewentualne zmiany miałyby wejść w 2017 roku, a we wtorek poparła je sejmowa komisja infrastruktury.
- Jeżeli będziemy się wszyscy do tego przepisu stosować, to ograniczy on liczbę wypadków drogowych na przejściach z powodów wtargnięcia pieszego, który wszedł nagle pod nadjeżdżający pojazd - ocenił założenia tego projektu mł. insp. Konkolewski. Dodał, że być może to "zdopinguje" osoby odpowiedzialne za infrastrukturę drogową w zainwestowanie w nią.
Jak wymieniał mł. insp. z Biura Prewencji i Ruchu Drogowego Komendy Głównej Policji, poprawa infrastruktury miałaby objąć: zwężenie jezdni, wyspy azylu oraz zebry, środki separujące ruch jak kładki i tunele, oraz sygnalizacje świetlne.
Polskie Radio