Jak wynika z obserwacji rekruterów, nawet połowa kandydatów do pracy jest dyskwalifikowana ze względu na niewłaściwie przygotowany życiorys. Warto sprawdzić, jakie informacje są najbardziej wartościowe z punktu widzenia pracodawców, i uwzględniać to podczas tworzenia CV.
Najczęściej sprawdzają się rozbudowane, szczegółowe życiorysy opracowane pod konkretne stanowisko. „W CV powinniśmy uwzględnić swoje doświadczenie, umiejętności i osiągnięcia, które mogą wpłynąć na naszą pozytywną ocenę. Dobrze jest wypunktować przebieg kariery wraz z zakresem wykonywanych obowiązków” – mówi serwisowi infoWire.pl Katarzyna Kocoń z agencji pracy tymczasowej i doradztwa personalnego Randstad. Doskonałym potwierdzeniem zdobytego doświadczenia będą wyszczególnione przedsięwzięcia, które się do tej pory zrealizowało.
Oprócz takich cech jak np. czytelność istotnym elementem CV jest zdjęcie. Zadbajmy o to, aby było profesjonalne – należy być na nim w stroju formalnym – ponieważ stanowi ono naszą wizytówkę. Pamiętajmy, że wpływ na odbiór naszego życiorysu ma również jego forma. Najlepszym rozwiązaniem jest wydrukowanie go na białej kartce papieru i zastosowanie jednej czcionki oraz jednolitego formatowania. Oczywiście w niektórych branżach, np. medialnej, liczy się kreatywność. Tutaj kolorowe i niestandardowe CV może być pożądane.
Wśród kandydatów panuje mylne przekonanie, że życiorys powinien być zawarty na jednej stronie A4. „Tak naprawdę im więcej szczegółowych informacji o sobie przekażemy w pierwszym etapie rekrutacyjnym, tym większa szansa na uzyskanie zaproszenia na rozmowę kwalifikacyjną” – podkreśla ekspertka.
infoWire.pl
Oprócz takich cech jak np. czytelność istotnym elementem CV jest zdjęcie. Zadbajmy o to, aby było profesjonalne – należy być na nim w stroju formalnym – ponieważ stanowi ono naszą wizytówkę. Pamiętajmy, że wpływ na odbiór naszego życiorysu ma również jego forma. Najlepszym rozwiązaniem jest wydrukowanie go na białej kartce papieru i zastosowanie jednej czcionki oraz jednolitego formatowania. Oczywiście w niektórych branżach, np. medialnej, liczy się kreatywność. Tutaj kolorowe i niestandardowe CV może być pożądane.
Wśród kandydatów panuje mylne przekonanie, że życiorys powinien być zawarty na jednej stronie A4. „Tak naprawdę im więcej szczegółowych informacji o sobie przekażemy w pierwszym etapie rekrutacyjnym, tym większa szansa na uzyskanie zaproszenia na rozmowę kwalifikacyjną” – podkreśla ekspertka.
infoWire.pl