W Polsce jeszcze do niedawna pokolenie Milenium (zwane też generacją Y) bardziej kojarzyło się ze smartfonem niż galerią. Ale na Zachodzie zjawisko kolekcjonowania przez nie sztuki dostrzeżono już kilka lat temu. To duży potencjał ekonomiczny – wszak w USA jest to w tej chwili najliczniejsza spośród czynnych zawodowo generacji. Trend zbadał ostatnio Artnet, amerykański portal poświęcony sztuce. Także wśród młodych Polaków rozwija się moda na inwestowanie w sztukę. Ale inwestorzy urodzeni po 1980 r. mają inne gusta niż rodzice. Zarówno za oceanem, jak i nad Wisłą.
TREND PIERWSZY: ZACZYNAJĄ OD ZERA
Archiwalne wydania tygodnika Wprost dostępne są w specjalnej ofercie WPROST PREMIUM oraz we wszystkich e-kioskach i w aplikacjach mobilnych App Store i Google Play.
Dalsze rozpowszechnianie artykułu tylko za zgodą wydawcy tygodnika Wprost.
Regulamin i warunki licencjonowania materiałów prasowych.