Lisiecki o mediach: Kto płaci za orkiestrę, ten płaci za muzykę

Lisiecki o mediach: Kto płaci za orkiestrę, ten płaci za muzykę

Dodano:   /  Zmieniono: 
Michał M. Lisiecki (fot. Beata Jarzębska) 
Michał Lisiecki, wydawca "Wprost" i "Do Rzeczy", prezes PMPG Polskie Media SA w programie #BRIEFmorning rozmawiał o polskich mediach, oznaczaniu kapitału oraz o marce Polski i Polaków w świecie.

– Ten kto płaci za orkiestrę, ten płaci za muzykę jaką ta orkiestra ma grać – zacytował Lisiecki. W ten sposób odniósł się do pytania o znaczenie jakie ma źródło kapitału na określony produkt, w tym wypadku zwłaszcza na media.Michał Lisiecki, PMPG Polskie Media SA #BRIEFmorning 037 | rozmawia Krzysztof Bulski 

– 100 proc. mediów lokalnych sprzedaliśmy w ręce niemieckie. 75 proc. prasy ogólnopolskiej należy do kapitału niemieckiego. Natomiast na rynku Niemieckim kapitał obcy to może 1, góra 2 proc. – zauważył.

Flagi na okładkach gazet

Prezes PMPG Polskie Media chciałby, aby na okładkach krajowej prasy widniały oznaczenia informujące czytelników, z jakiego kraju pochodzi kapitał finansujący pismo. – Kupując samochód my wiemy jakiej marki to jest samochód, niekoniecznie się tym musimy kierować, ale tę wiedzę posiadamy. Dlaczego tego nie stworzyć w innych sektorach, w szczególności w mediach, które są częścią kultury? – pytał Lisiecki.

Jego zdaniem nie jest prawdą twierdzenie, że nie ma znaczenia gdzie jest źródło finansowania danego tytułu. – Niemieckie koncerny mówią wprost nam, jako polskiemu wydawnictwu: reklamujemy się tylko w niemieckim "Newsweeku". Ta solidarność kapitału jest bardzo silna – tłumaczył.

Youtube