Jak poinformowało Radio Zet, ze sprawozdania złożonego przez Prawo i Sprawiedliwość przed Państwową Komisją Wyborczą wynika, że zwycięska kampania wyborcza kosztowała ponad 29 milionów złotych.
Większość pieniędzy wykorzystana została na opłacenie spotów radiowych i telewizyjnych. Łącznie sztab PiS zapłacił za nie 7 mln złotych, z czego 400 tys. kosztowała reklama w telewizji Trwam, wykupiona w fundacji ojca Rydzyka Lux Veritatis.
Plakaty wyborcze i billboardy to z kolei wydatek 3,5 mln złotych. Za pozycjonowanie kampanijnych treści w internecie ugrupowanie Jarosława Kaczyńskiego zapłaciło warszawskiej agencji zajmującej się reklamą internetową 100 tys. złotych.
Zgodnie z polskim prawem, wszystkie partie, które dostały się do Sejmu, otrzymają z budżetu zwrot pieniędzy wydanych na kampanię.
Radio Zet