Samolot leci z Warszawy na lotnisko Stansted pod Londynem, następnie do Poznania, znowu do Londynu i dalej do Warszawy.
Na początku grudnia Air Polonia zainicjowała niskokosztowe połączenia na liniach krajowych z Warszawy do Wrocławia i Gdańska. W poniedziałek uruchomiono pierwszą linię zagraniczną z Warszawy do Londynu oraz z Katowic do Londynu.
Początkowo loty będą odbywać się z Poznania do Londynu we wtorki i czwartki, w pozostałe dni samolot będzie latał z Katowic.
Na trasach zagranicznych ceny biletów kształtują się od 55,55 zł do 699 zł. Łącznie z opłatami lotniskowymi najtańszy bilet z Poznania do Londynu i z powrotem może kosztować 282 zł, a najdroższy - 1230 złotych w obie strony. Tyle musi zapłacić klient, jeżeli chciałby we wtorek wylecieć z Poznania do Londynu i wrócić pierwszym możliwym lotem.
"Na każdy lot wyznaczona jest liczba dwudziestu, dwudziestu kilku najtańszych biletów po 55 złotych, później jest druga transza już droższych biletów, aż do najdroższych - w naszym przypadku jest to 699 zł " - tłumaczył zasady sprzedaży biletów kapitan samolotu z Londynu Leszek Kijor.
Jest osiem klas taryfowych. Obowiązuje zasada - im wcześniej klient kupi bilet, tym będzie on tańszy. Sprzedaż odbywa się poprzez internet i centrum telefoniczne.
Air Polonia dysponuje dwoma samolotami typu boeing 737-400, w przyszłym roku planuje rozbudowę floty do pięciu maszyn.
Na przełomie marca i kwietnia przewoźnik planuje rozszerzenie działalności o nowe kierunki krajowe: Szczecin i Poznań, a także międzynarodowe: Kolonia, Frankfurt, Hahn, Sztokholm, Bruksela, Paryż, Mediolan, Rzym, Barcelona oraz Madryt. Kolejność rozpoczęcia lotów do poszczególnych miast zależy od tempa uzyskiwania stosownych zgód.
Spółka Air Polonia zakłada na 2004 r. wynik finansowy nieco powyżej zera, a na 2005 rok - zysk. Firma działa od 2001 roku, a od kwietnia 2003 realizowała pasażerskie loty czarterowe. Większość udziałów w spółce należy do trzech osób fizycznych.
em, pap